lexus LF 30 hero

LF-30 ELECTRIFIED

LF-30 ELECTRIFIED

”LF-30 Electrified” -konseptimalli ilmentää Lexuksen näkemystä ajoneuvojen sähköistymisestä

LEXUS LF-30 -KONSEPTIMALLIN KOHOKOHDAT

Lexus on sitoutunut toimittamaan innotiivisia ja inspiroivia tuotteita, ja ”LF-30 Electrified” -konseptimalli ilmentää Lexuksen näkemystä ajoneuvojen sähköistymisestä.

  • 
  

  
    lexus lf 30 section 1

    LEXUS ESITTELEE VISIONSA TULEVAISUUDEN SÄHKÖISTÄMISESTÄ LF-30 -KONSEPTIMALLILLAAN

    Konseptimallin visionäärinen ulkomuotoilu on mahdollista vain autolle, jossa käytetään napamoottoreita. Lähelle kulmia sijoitetut pyörät ja voimakkaasti etupainoitteinen muotoilu kuvaavat energiavirtaa pyöriltä kohti matkustamoa.

  • 
  

  
    lexus lf 30 section 2

    FUTURISTINEN ULKOMUOTOILU VIITOITTAA SUUNTAA LEXUKSEN SÄHKÖISTETYILLE AJONEUVOILLE LÄHIMMÄN KYMMENEN VUODEN AIKANA

    Konseptimallin visionäärinen ulkomuotoilu on mahdollista vain autolle, jossa käytetään napamoottoreita. Lähelle kulmia sijoitetut pyörät ja voimakkaasti etupainoitteinen muotoilu kuvaavat energiavirtaa pyöriltä kohti matkustamoa.

    Täyssähkötekniikan mahdollistaessa konepeiton poisjäämisen on Lexuksen tunnusomainen etusäleikön muotoilu laajentunut koko auton alueelle. Tämä muoto saavutetaan tuulilasin jatkuessa yhtenä muotona aina auton takaosaan asti korostaen voimaa ilmentäviä lokasuojia sekä siiven muotoisia ajovaloja. Muotoilussa yhdistyy sekä silmiähivelevä kauneus että toiminnallisuus - muodolla saavutetaan sekä erinomainen aerodynamiikka että riittävä jäähdytys sähkömoottoreille.

    Sivuikkunoiden valonläpäisykyky on täysin säädettävissä, jotta matkustajat voivat valita vapaasti kauniiden maisemien tarkkailun ja yöaikaisen yksityisyyden välillä. Eksklusiivinen ulkoväri ”Voltaic Sky” edustaa uudenlaista metalliväriä, minkä lakkakerros sisältää ripauksen sinivihreää sävyä.

TAZUNA

  • Sisätilojen radikaalissa muotoilussa inspiraation lähteenä on ollut Tazuna, ikiaikainen tapa jolla yhdellä ohjaksella on luotu luottamuksellinen suhde hevosen ja ratsastajansa välille. Samalla ideologialla kuljettaja on yhtä auton kanssa, kun intuitiiviset järjestelmät kommunikoivat kuljettajan kanssa mm. lisätyn todellisuuden (AR) kautta. Koko matkustamo antaa kaiun maailman parhaiden lentoyhtiöiden ensimmäisen luokan tiloista, ja jokainen katkaisija sekä säädin on aivan käsien ulottuvilla eleohjauksen lisänä.

    Matkustamo antaa kaiun maailman parhaiden lentoyhtiöiden ensimmäisen luokan tiloista, ja jokainen katkaisija sekä säädin on aivan käsien ulottuvilla eleohjauksen lisänä.

    Hyvin tukea antaviin takaistuimiin on integroitu älykästä teknologiaa, ja takamatkustajat voivat nauttia mm. rentoutusominaisuuksista tien päällä. Sekä kuljettajan että matkustajien musiikkinautinnon varmistaa Mark Levinson® -äänentoistojärjestelmä. Sen pääntukiin integroidut kaiuttimet takaavat korkealuokkaisen äänentoiston, ja lisäksi ne suodattavat melua.

    Auton tuulilasi jatkuu yhtenäisenä muotona aina auton takaosaan asti korostaen voimaa ilmentäviä lokasuojia sekä siiven muotoisia ajovaloja. Takamatkustajat voivat lisäksi hyödyntää äänikomennoilla ohjattavaa ”SkyGate”-järjestelmää. Lisättyä todellisuutta hyödyntävä järjestelmä voi mm. näyttää täydellisen tähtitaivaan takamatkustajien yllä, ja lisäksi sen avulla katsella vaikkapa matkustajien suosikkivideoita tai tarkastella navigointitietoja.

    Auton sisätilojen ainutlaatuinen muotoilu antaa myös viitteitä siitä, mitä seuraavan sukupolven ylellisyys tarkoittaa: kestävä kehitys ja ympäristön kuormituksen minimointi on huomioitu mm. materiaalivalinnoissa. Perinteistä japanilaista setripuuhun perustuvaa yakisugi-materiaalia on hyödynnetty esim. auton ohjauslaitteistossa, ja auton ovista löytyy kierrätysmetallista valmistettua kuitumateriaalia.

    
  

  
    lexus lf 30 section 3

LEXUS LF-30, TÄRKEIMMÄT TEKNISET TIEDOT

Pituus (mm)
5,090
Leveys (mm)
1,995
Korkeus (mm)
1,600
Akseliväli (mm)
3,200
Omamassa (kg)
2,400
Toimintamatka [WLTP] (km)
500
Korkeajänniteakun kapasiteetti (kW/h)
110
Latausteho (kW)
150
0–100 km/h kiihtyvyys (s)
3.8
Huippunopeus (km/h)
200
Suurin teho (kW)/suurin vääntömomentti (Nm)
400/700