Hinouen syvä kiinnostus autojen muotoiluun alkoi, kun hän nuorena näki ensimmäisen kerran Paluu tulevaisuuteen –seikkailuelokuvan ja hämmästyi aikamatkaavasta DeLorean-autosta. ”Ostin kuvituskirjan, joka perustui Giugiaron töihin (mies joka suunnitteli DeLoreanin linjat), ja sain tietää auton muotoilusta, ja siitä lähtien tavoitteenani oli saada siitä ammatti”
Ei kestänyt kauaa, kunnes hän oli tietoinen työstä, mitä Lexuksella tehtiin: ”Ollessani lukioikäinen, noin vuonna 2006, luin Lexuksen muotoilufilosofiasta lehdestä ja se sai minut haluamaan tulla Lexuksen muotoilijaksi.” Koulun päätyttyä hän opiskeli tuotemuotoilua Kyoto City Universityssä ja valmistuttuaan hän toteutti tavoitteensa aloittaessaan Toyota Motor Corporationissa. Hänen keskittymisensä oli ja pysyy edelleen autojen sisätiloissa: ”Koska halusin luoda materiaaleja ja asioita, joihin voi koskea, minusta tuli sisustussuunnittelija. Työskentelin LS-sedanin osien suunnittelussa ohjauspyörästä ja istuimista koko ajoneuvoon, jonka jälkeen osallistuin edistyneempään kehitykseen.”
Hinouen luova inspiraatio perustuu vahvasti luontoon: ”Uskon, että on perustavanlaatuisia syitä siihen, miksi pidämme tiettyjä muotoja kauniina, olipa kyseessä luonnosta, tieteestä tai taiteesta. Minulle se on usein peräisin luonnosta ja aiheista, joita olen kokenut tai oppinut lapsena.” hän kertoo.
”Kun olin nuori, katselin hyönteisiä sekä eläimiä, ja piirsin kuvia niistä. Näin opin luonnon tuottamista muodoista, jotka miellyttävät luonnollisesti ihmisten silmiä ja aisteja.” Hän lisää, että elokuvilla ja sarjakuvilla on myös oma osuutensa inspiroimalla tapaa, jolla hän kehittää sisätiloja vastaamaan muuttuvia aikoja ja tapoja.
Ennakointi – tieto siitä, miten vastata asiakkaiden tarpeisiin – on keskeistä Lexuksen erittäin tarkalle lähestymistavalle, mutta Hinoue ei pidä tätä rajoittavana asiana. ”Ajattelemalla syvällisesti ihmisten käyttäytymistä ja aikomuksia, voimme määrittää tarpeelliset toiminnot. Koska voimme kaventaa suunnittelun suuntaa, uskon, että kehitystyö nopeutuu ja siitä tulee tehokkaampaa. Sen sijaan, että ajattelisin ’haluaisin, että sitä käytetään näin’, yritän ajatella ’asiakkaat haluavat käyttää sitä näin ja myös kuvitella odottamattomia tapoja käyttää sitä.”