Siirry sisältöön (Paina Enter)
TÄYSSÄHKÖ

UUSI LEXUS RZ

Pidempi sähköajokantama, akun esilämmitystoiminto, entistäkin parempi nelivetojärjestelmä sekä innovatiivinen steer-by-wire-järjestelmä ovat vain muutamia yksityiskohtia, jotka tekevät uudesta RZ-mallista erinomaisen sähköauton. Uutuusmalli saa hinnat syksyllä 2025 ja saapuu Lexus-liikkeisiin alkuvuodesta 2026.

UUSI LEXUS RZ

PIDEMPI TOIMINTAMATKA JA NOPEAMMAT LATAUSAJAT

RZ:n täyssähköjärjestelmä on uudistettu täydellisesti ja se tarjoaa nyt entistäkin parempaa ajonautintoa ja käytännöllisyyttä. Latausajat ovat nopeutuneet akun esilämmityksen ja uuden, 22 kW.n sisäisen laturin ansiosta. Uusi 77 kWh:n korkeajänniteakku (brutto) kasvattaa toimintamatkaa jopa 100 km:llä.*

 

* Toimintamatka riippuu mallin teknisistä tiedoista ja lopullisesta tyyppihyväksynnästä

 

UUSI LEXUS RZ

INNOVATIIVINEN STEER-BY-WIRE-JÄRJESTELMÄ

F SPORT- ja Luxury-malleihin saatavilla oleva, mullistava steer-by-wire-järjestelmä parantaa merkittävästi kuljettajan ja auton välistä vuorovaikutusta. Täysin ilman mekaanista yhteyttä toimiva järjestelmä tarjoaa helpompaa ohjattavuutta alhaisilla nopeuksilla, ketteryyttä sujuvaan ajamiseen mutkaisilla teillä ja erittäin vakaata ajoa korkeammissa nopeuksissa. Steer-by-wire-järjestelmä toimii 200° alueella neutraalista ääriasentoihin. Lisäksi ohjaimen muotoilu parantaa näkyvyyttä eteen ja antaa lisää tilaa jalkojen ympärille.

UUSI LEXUS RZ

PARANNETTU DIRECT4-NELIVETOJÄRJESTELMÄ

Lexuksen DIRECT4 on ainutlaatuinen hallintajärjestelmä, joka parantaa nelivetoisten mallien vetopitoa ja ajovakautta. Se muuttaa etu- ja taka-akselin välistä voimanjakoa dynaamisesti siten, että auto käyttäytyy aina halutulla tavalla. Jo ennestään edistyksellistä järjestelmää on uudistettu ja se tarjoaa entistäkin miellyttävämmän ajokokemuksen.

UUSI LEXUS RZ

ENTISTÄKIN HILJAISEMPI JA NAUTINNOLLISEMPI

Uusittu äänieristys ja äänenvaimennus parantavat jo ennestään poikkeuksellisen hiljaista ohjaamoa. Parannukset vähentävät tiestä ja tuulesta syntyvää melua ja rakenteelliset muutokset vaimentavat tärinöitä entisestään.

Esittelyssä uusi RZ 550e F SPORT

RZ-mallisto täydentyy uudella F SPORT -mallilla. Se on malliston tehokkain vaihtoehto, jonka eksklusiivinen muotoilu säväyttää.

UUSI LEXUS RZ 550e F SPORT

EKSKLUSIIVINEN MUOTOILU

Eksklusiivinen F SPORT -muotoilu parantaa auton dynaamista suorituskykyä ja se näkyy etu- ja takapuskurissa, etu- ja takailmanohjaimissa sekä etujarrujen ilmanohjauksessa. 20" kevytmetallivanteet on varustettu aerodynaamisilla hartsikansilla. Uusi Neutrino Grey -ulkoväri on saatavilla ainoastaan F SPORT -malliin.

UUSI LEXUS RZ 550e F SPORT

URHEILULLISET SISÄTILAT

F SPORT -mallin sisätilat ovat yhdistelmä mustaa ja tummanharmaata sinisillä ompeleilla. Muotoilun yksityiskohtiin kuuluu esimerkiksi verhoilupaneelien mikrogeometriset kuvioinnit. Etuistuimet on toteutettu uudenlaisella, integroidulla vaahtomenetelmällä, joka tarjoaa erinomaisen tuen koko keholle. Muut yksityiskohdat sisältävät esimerkiksi F SPORT -kynnyssuojat ja -ohjaimen sekä alumiinisen poljinsarjan.

 

UUSI LEXUS RZ 550e F SPORT

INTERACTIVE MANUAL DRIVE -JÄRJESTELMÄ

Uusi Interactive Manual Drive -järjestelmä tarjoaa kuljettajalle syvemmän vuorovaikutuksen auton kanssa. Sen avulla kuljettaja voi hallita tehon tuottoa ja tunnetta vaihteenvalitsimilla. Järjestelmä on ohjelmoitu kahdeksanvaihteisella virtuaalisella vaihteistolla. Kokemuksen parantamiseksi auto jäljittelee moottorin ääniä  ja on varustettu kierrosrajoittimella.

 

Tekniset tiedot

  • RZ 350e FWD

    Moottorin tyyppi
    Kestomagneettisynkronimoottori

    Enimmäisteho (hv) edessä/takana
    227 / -

    Enimmäisteho (kW) edessä/takana
    167 / -

    Enimmäisvääntö (Nm) edessä/takana
    269 / -

    Voimansiirto
    Etuveto

    Järjestelmän kokonaisteho (hv)
    224

    Järjestelmän kokonaisteho (kW)
    165

    Akun tyyppi
    Litiumioni

    Akun kapasiteetti (brutto)
    77

    Enimmäislatausnopeus, AC (kW)
    22

    Latausaika 10-100 %, AC (h:min)
    3:30

    Enimmäislatausnopeus, DC (kW)
    150

    Latausaika 10-80 %, DC (h:min)
    30

    Huippunopeus (km/h)
    160

    Kiihtyvyys 0-100 km/h (s)
    7,5

    Sähköajokantama, WLTP (km)
    568

    Sähkönkulutus (kWh/100 km)
    14,4

    Tavaratilan tilavuus, takaistuimet pystyssä ja kattoon asti lastattuna (l)
    522

    Tavaratilan tilavuus, takaistuimet taitettuna ja kattoon asti lastattuna (l)
    1 451

    Vetomassa, jarruton (kg)
    750

    Vetomassa, jarrullinen (kg)
    750

  • RZ 500e AWD

    Moottorin tyyppi
    Kestomagneettisynkronimoottori

    Enimmäisteho (hv) edessä/takana
    227 / 227

    Enimmäisteho (kW) edessä/takana
    167 / 167

    Enimmäisvääntö (Nm) edessä/takana
    269 / 269

    Voimansiirto
    DIRECT4-neliveto

    Järjestelmän kokonaisteho (hv)
    380

    Järjestelmän kokonaisteho (kW)
    280

    Akun tyyppi
    Litiumioni

    Akun kapasiteetti (brutto)
    77

    Enimmäislatausnopeus, AC (kW)
    22

    Latausaika 10-100 %, AC (h:min)
    3:30

    Enimmäislatausnopeus, DC (kW)
    150

    Latausaika 10-80 %, DC (h:min)
    30

    Huippunopeus (km/h)
    180

    Kiihtyvyys 0-100 km/h (s)
    4,6

    Sähköajokantama, WLTP (km)
    500 (18") / 456 (20")

    Sähkönkulutus (kWh/100 km)
    16,6 (18") / 18,2 (20")

    Tavaratilan tilavuus, takaistuimet pystyssä ja kattoon asti lastattuna (l)
    522

    Tavaratilan tilavuus, takaistuimet taitettuna ja kattoon asti lastattuna (l)
    1 451

    Vetomassa, jarruton (kg)
    750

    Vetomassa, jarrullinen (kg)
    1 500

  • RZ 550e AWD F SPORT

    Moottorin tyyppi
    Kestomagneettisynkronimoottori

    Enimmäisteho (hv) edessä/takana
    227 / 227

    Enimmäisteho (kW) edessä/takana
    167 / 167

    Enimmäisvääntö (Nm) edessä/takana
    269 / 269

    Voimansiirto
    DIRECT4-neliveto

    Järjestelmän kokonaisteho (hv)
    408

    Järjestelmän kokonaisteho (kW)
    300

    Akun tyyppi
    Litiumioni

    Akun kapasiteetti (brutto)
    77

    Enimmäislatausnopeus, AC (kW)
    22

    Latausaika 10-100 %, AC (h:min)
    3:30

    Enimmäislatausnopeus, DC (kW)
    150

    Latausaika 10-80 %, DC (h:min)
    30

    Huippunopeus (km/h)
    180

    Kiihtyvyys 0-100 km/h (s)
    4,4

    Sähköajokantama, WLTP (km)
    450

    Sähkönkulutus (kWh/100 km)
    18,4

    Tavaratilan tilavuus, takaistuimet pystyssä ja kattoon asti lastattuna (l)
    522

    Tavaratilan tilavuus, takaistuimet taitettuna ja kattoon asti lastattuna (l)
    1 451

    Vetomassa, jarruton (kg)
    -

    Vetomassa, jarrullinen (kg)
    -

Kaikki esitetyt arvot ovat alustavia ja vahvistetaan lopullisella tyyppihyväksynnällä.