concept cars

KONSEPTIAUTOT

Lexuksen konseptiautot antavat kiehtovan kuvan tulevasta muotoilusuuntauksesta.

main menu lexus brand

INNOVATIIVISTA
MUOTOILUA

Tässä osassa esitellään Lexuksen huomattavimpia muotoilukonsepteja ja näyttelyitä.

hybrid cars

HYBRIDIAUTOT

Hybridiautoja on useita erityyppisiä ja niillä kaikilla on yksi yhteinen ominaisuus.

lexus service

LEXUS-
PALVELUT

Lexuksen omistaminen on paljon enemmän kuin vain auton omistaminen.

RC F

MODERNI TEKNOLOGIA JA VAIKUTTAVA DESIGN HIOVAT AJOKOKEMUKSEN HUIPPUUNSA.


Hevosvoima (hv) 477
CO2-päästöt, yhdistetty (g/km) 251
Yhdistetty kulutus (l/100km) 10,8
Kiihtyvyys 0-100 km/h (s) 4,5
Huippunopeus (km/h) 270

ALKAEN 143 917,71 €

PREMIUM-LUOKAN SPORT-COUPÉ

KOE PUHDAS AJONAUTINTO SUORITUSKYKYISELLÄ V8-MOOTTORILLA.

Nautinnolliseen ajoon suunniteltu RC F on yksi uskomattomimmista koskaan luoduista korkean suorituskyvyn 2+2 sport-coupéista. Aggressiivinen, kilpa-automaailmasta peritty muotoilu näkyy auton aerodynamiikassa ja kevyissä 19" taotuissa kevytmetallivanteissa. Räätälöidyn sisätilan mittarit ovat saaneet vaikutteita LFA-superautosta.

Konepellin alla hyrrää RC F:n voimanlähde. Lexuksen tähän mennessä tehokkain V8-moottori toimittaa vaikuttavan tehonsa takapyöriin 8-nopeuksisen Sport Direct Shift -pika-automaattivaihteiston välityksellä. Kun vaihdat pienemmälle vaihteelle, kuulet koukuttavan äänen merkkinä hetkellisestä kaasun lisäyksestä kierrosten noustessa. Samalla tasauspyörästön ohjausjärjestelmä takaa hallinnan myös suurilla nopeuksilla.

AUTON OMINAISUUDET

TUTUSTU RC F -MALLIIN PAREMMIN

RC F Ajaminen - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Puhtaaseen nautintoon suunniteltu uusi RC F on yksi uskomattomimmasta koskaan luoduista korkean suorituskyvyn 2+2 sport-coupeista. Aggressiivista muotoilua kuvastavat kilpailua varten luotu aerodynamiikka ja vaikuttavat 19" taotut kevytmetallivanteet. Räätälöity sisätila sen sijaan voi ylpeillä LFA-superauton innoittamilla mittareilla. Konepellin alla Lexuksen tähän mennessä tehokkain V8-moottori toimittaa vaikuttavan tehonsa takapyöriin 8-nopeuksisen Sport Direct Shift -pika-automaattivaihteiston välityksellä. Kun vaihdat pienemmälle vaihteelle, kuulet koukuttavan äänen merkkinä hetkellisestä kaasun lisäyksestä kierrosten noustessa. Samalla vääntövektoriin perustuva tasauspyörästön ohjausjärjestelmä takaa hallinnan suurilla nopeuksilla.

RC F ja Turvallisuus - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Dynaamisella ajoneuvon sport-hallintajärjestelmällä (VDIM) ja suurilla jäähdytetyillä levyjarruilla varustettu uusi RC F on suunniteltu välttämään vaarat samalla, kun katvevahti ja peruutusvahti (RCTA) havaitsevat ajoneuvot, joita et ehkä itse ole huomannut. Jos törmäystä ei kuitenkaan voida välttää, matkustajia suojaavat vankka kori, WIL-etuistuimet (retkahdusvammojen esto) ja kahdeksan turvatyynyä.

RC F Sisätilat - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Rentoudu ja tunne olosi luottavaiseksi nopeassa kaarreajossa RC F:n kauniisti muotoilluilla korkeaselkänojaisilla urheiluistuimilla. Uusimpien huippuluokan urheilutekstiilien inspiroimat istuimet on valmistettu integroidulla vaahtotekniikalla, joka takaa erinomaisesti tukevan istuvuuden. RC F:n mittarit edustavat LFA:n ainutlaatuisen keskitaulun uutta kehitystä. Tiedot näytetään isolla kierroslukumittarilla, digitaalisella ja analogisella nopeusnäytöllä, vääntövektoriin perustuvan tasauspyörästön ohjausjärjestelmän näytöllä, G-voimamittarilla ja jopa sekuntikellolla. Vaikuttavaa sisätilaa täydentävät pehmeät materiaalit, analoginen tarkkuuskello ja LED-ympäristövalaistus.

19" taotut kevytmetallivanteet

19" TAOTUT KEVYTMETALLIVANTEET

RC F:n vanteet on taottu (valun sijaan) sepän vasaraniskuja jäljittelevässä prosessissa lujuuden ja keveyden yhdistämiseksi paremman metallirakenteen avulla. Ne kehitettiin yhteistyössä Formula 1 -toimittajan BBS:n kanssa ja valmistettiin yhdessä maailman edistyksellisimmän urheiluautojen pyörien tuotantolaitoksessa.

Sport-nahkaistuimet

SPORT-NAHKAISTUIMET

Uusissa korkeaselkänojaisissa istuimissa on käytetty Lexuksen integroitua vaahtomenetelmää, joka takaa hemmottelevan ja erinomaisesti tukevan istuvuuden. Tämä moottoriurheilun innoittama teknologia parantaa mukavuutta ja sivutukea perinteisiin verhoilumenetelmiin verrattuna. Istuintyynyn muoto ja jäykkyys on optimoitu paineen vähentämiseksi herkältä istuinluun alueelta.

Katvevahti

KATVEVAHTI

Takapuskuriin asennetut tutkat havaitsevat viereisten kaistojen ajoneuvot, jotka eivät näy ovipeileistä. Kun kuljettaja osoittaa vaihtavansa kaistaa ja kuolleeseen kulmaan tulee ajoneuvo, katvevahti aktivoi välittömästi varoitussignaalin vastaavassa ovipeilissä.

8-nopeuksinen Sport Direct Shift

8-NOPEUKSINEN SPORT DIRECT SHIFT

V8-moottori tuottaa tehoa sekventaalisen, käsivalintaisen 8-nopeuksisen Sport Direct Shift (SDS) -vaihteiston kautta. Vaihteiston vaihtomekanismi on parannettu reagoimaan tarkasti kevyimpäänkin kaasupolkimen painallukseen tai nostoon. Valitse käsivaihtotila ja käytä vaihteenvalitsimia nauttiaksesi nopeasta urheilullisesta suorituskyvystä. Kun vaihteenvalitsimella vaihdetaan pienemmälle vaihteelle (vain 0,2 sekunnissa), kuulet ainutlaatuisen äänen, kun kaasua lisätään hetkellisesti kierrosten noustessa.

Lexus Premium Navigation

LEXUS PREMIUM NAVIGATION

Elävällä 3D-grafiikalla ja useilla karttavaihtoehdoilla varustettua 7" näyttöä käytetään Touch Pad -kosketuslevyllä tai äänikomennoilla. Järjestelmä voi myös luoda QR-koodin älypuhelimeesi loppumatkan kävelyä varten.

LED-ajovalot

LED-AJOVALOT

Jalokivimäiset kolminkertaiset L-muotoiset LED-ajovalot käyttävät samaa valonlähdettä kauko- ja lähivaloille. Valot tehostavat RC F:n vaikuttavaa ulkoasua L-muotoisilla, paksuseinäisillä LED-päiväajovalot.

Carbon-varustetaso

CARBON-VARUSTETASO

Lexus LFA -superautoa ja IS F CCS-R -kilpa-autoa varten kehitetyn hiilikuitumuotoilutekniikan ansiosta RC F - Carbon-varustetaso on 9,5 kg kevyempi kuin vakioauto. Hiilikuituelementtejä ovat katto, konepeitto ja aktiivinen takasiiveke. Hiilikuitukomponentit antavat viehättävän visuaalisen muodon ja ainutlaatuinen kirkaslakka takaa erinomaisen sään keston. Carbon-varustetaso paitsi vähentää RC F:n kokonaispainoa se myös laskee kokonaispainopistettä 3 mm. Tämä parantaa dynaamista suorituskykyä, joka saavutetaan alennetun vierintähitausmomentin kautta.

Lexuksen Takumi-käsityötaito

LEXUKSEN TAKUMI-KÄSITYÖTAITO

Lexuksen Takumi-käsityöläiset ovat rakentaneet uuden RC F:n Lexuksen palkitulla Taharan tehtaalla. Vähintään 25 vuoden kokemuksella jokainen heistä huomaa asiantuntevasti pienimmätkin virheet. Aistit heidän uskomattoman taitonsa, kun kosket ensimmäistä kertaa tarkkuustyöstettyjä alumiinisia säätimiä tai kauniisti tikattua nahkaa. Hohtava maalipinta on märkähiottu käsin äärimmäisen pikkutarkasti täydellisen viimeistelyn takaamiseksi. Ennen lopullista koeajoa Takumi tarkistaa jokaisen auton toiminnan vaimennetussa tilassa käyttämällä kouliintunutta kuuloaan ja herkkää, ohjaamoon strategisesti sijoitettua mikrofonia.

8 Turvatyynyä

8 TURVATYYNYÄ

RC F -mallin matkustajia suojaavat kahdeksan turvatyynyä. Kuljettajaa ja etumatkustajaa suojaavat lisäksi kaksivaiheiset pään turvatyynyt, polviturvatyynyt ja sivuturvatyynyt. Täyspitkät sivuturvatyynyt suojaavat matkustajia ajoneuvon molemmilla puolilla. Kaikissa turvavöissä on myös esikiristäjät.

Ajotilan valinta

AJOTILAN VALINTA

Ajoneuvon tehoa voidaan hienosäätää käyttämällä ajotilan valintaa. Jokapäiväiseen ajoon soveltuva ECO-tila vähentää päästöjä ja polttoaineenkulutusta, kun taas NORMAL-tila tuottaa ihanteellisen tasapainon tehon, taloudellisuuden ja ajomukavuuden välillä. SPORT tai SPORT+ -tila saa puolestaan voimansiirron reagoimaan herkemmin.

LFA-tyyliset mittarit

LFA-TYYLISET MITTARIT

RC F:n uudistetut mittarit edustavat LFA:n ajotilan mukaan vaihtuvan keskimittarin uutta kehitystä. Tiedot näytetään laajalla, keskelle asennetulla kierroslukumittarilla, joka muuttuu ajotilan mukaan. Lisäksi taulussa on digitaalinen ja analoginen nopeusnäyttö, vääntövektoriin perustuvan tasauspyörästön ohjausjärjestelmän näyttö, G-voimamittari, öljyn ja veden lämpötilamittarit, matkamittari ja jopa sekuntikello.

Peruutusvahti (RCTA)

PERUUTUSVAHTI (RCTA)

Peruutusvahti (RCTA) käyttää katvevahdin tutkaa ajoneuvon vaikeasti nähtävää taka-aluetta lähestyvien ajoneuvojen tunnistamiseksi esimerkiksi ruuhkaisella pysäköintialueella peruutettaessa. Jos auton takana havaitaan ajoneuvo, RCTA varoittaa kuljettajaa äänimerkillä ja visuaalisella signaalilla ovipeileissä.

Kuljettajakeskeinen ohjaamo

KULJETTAJAKESKEINEN OHJAAMO

Uuden RC F -mallin kuljettajakeskeinen ohjaamo pitää sinut täysin rentona ja keskittyneenä edessä aukeavaan tiehen tai rataan. Taidokkaasti muotoillun ohjauspyörän takana olevissa ylellisissä etuistuimissa on 8 sähkösäätöä.

Mark Levinson® Premium -äänentoisto

MARK LEVINSON® PREMIUM -ÄÄNENTOISTO

RC F:n 17-kaiuttimen 835 watin Mark Levinson® Premium Surround -järjestelmä on räätälöity ohjaamon akustisiin ominaisuuksiin. Se tuottaa vertaansa vailla olevan 7.1-kanavan digitaalisen kotiteatterikokemuksen Clari-Fi™-teknologialla, joka palauttaa digitaalisessa MP3-pakkauksessa menetetyn äänen.

Käsin valmistettua V8-tehoa

KÄSIN VALMISTETTUA V8-TEHOA

Lexuksen Taharan tehtaalla käsin valmistettu ja stetoskoopilla viritetty uskomaton 5,0 litran V8-moottori tuottaa 477 DIN hp tehon ja yli 520 Nm väännön. Sylinterikansi ja kaikki liikkuvat osat on suunniteltu tuottamaan suurempi maksimiteho moottorin korkeammilla kierroksilla. Jännittävältä kuulostava edistyksellinen äänitekniikka luo syvältä resonoivan äänen alle 3 000 r/min kierroksilla ja miellyttävän, kimeämmän sävelen kierrosten ylittäessä 6 000 r/min kovalla kiihdytyksellä. Tärkeää on, että RC F -mallissa Lexuksen suorituskykyinen moottori käyttää ensimmäistä kertaa Atkinson-työkiertoa matalilla ajonopeuksilla polttoainetaloudellisuuden parantamiseksi.

Pysäköintitutkan monitori

PYSÄKÖINTITUTKAN MONITORI

Kun kytket peruutusvaihteen, Lexus Media -näytöllä näytetään kuvaa ajoneuvon takaa. Näytöllä näytetään myös pysäköntiä avustavat ohjeet.

Touch Pad -kosketuslevyohjaus

TOUCH PAD -KOSKETUSLEVYOHJAUS

Remote Touch -etäkosketuskäyttöliittymällä varustettu Touch Pad -kosketuslevy tarjoaa etumatkustajille mahdollisuuden käyttää intuitiivisesti keskikonsolin 7" multimedianäyttöä. Ergonomisesti muotoiltuna sitä on yhtä helppo käyttää kuin älypuhelinta tai tablet-laitetta.

Urheiluauton tekniikkaa

URHEILUAUTON TEKNIIKKAA

Nürburgringin kilparadan haastavassa 24-tunnin ajoissa ja Coloradon Pikes Peak Hill Climb -radalla ajettu, uusi käsin valmistettu 5,0 litran V8-moottori vie urheilullisen suorituskyvyn uudelle tasolle. Moottori tuottaa tehoa 477 DIN hp teon ja yli 520 Nm vääntöä. Sylinterikansi ja liikkuvat osat on valmistanut Yamaha Motorsport (LFA:n V10-moottorin toimittaja). Kokoonpano ja viritys tapahtuvat Lexuksen Taharan tehtaalla. RC F tuottaa matalampaa ääntä alle 3 000 r/min kierroksilla ja kimeämpää ulvontaa yli 6 000 r/min kierroksilla ja käyttää Atkinson-työkiertoa kasvattaakseen tehoaan korkeilla ajonopeuksilla.

Jousitus ja alusta

JOUSITUS JA ALUSTA

Lexuksen LFA-superauton hioneiden Lexuksen ajomestarien kehittämä ja virittämä uusi RC F tarjoaa unohtumattoman ajokokemuksen. Ylivertaiset kaarreajo-ominaisuudet ovat peräisin auton lyhyestä akselivälistä ja äärimmäisen jäykästä alustasta, joka on valmistettu viimeisimmällä liimaus- ja laserruuvihitsaustekniikalla. Monivarsituettu takajousitus ja etujousitus päällekkäisillä kolmiotukivarsilla yhdistyvät urheiluauton aerodynamiikkaan huippuluokan ajokokemuksen tuottamiseksi. Ajotilan valinta ja vääntövektoriin perustuva tasauspyörästön ohjausjärjestelmä mahdollistavat mielialaasi sopivan RC F:n tilan, kun taas viimeisin Sport VDIM tekee suurella nopeudella ajosta miellyttävää ja turvallista.

RC F mallin vakiovarusteena oleva mukautuva jousitus (AVS) ohjaa ja optimoi iskunvaimennuksen jokaiselle pyörälle erikseen, parantaen ajomukavuutta ja etenkin kaarreajo-ominaisuuksia.

Sport VDIM

SPORTS VDIM

Sportiinen ja dynaaminen ajoneuvon hallintajärjestelmä (VDIM) takaa, että RC F -mallin mahtavasta tehosta voidaan nauttia miellyttävästi ja turvallisesti myös ajettaessa kaarteessa korkealla nopeudella. Se säätää kaasuttimen, ohjauspyörän ja jousituksen asetukset tuottamaan urheilullisemman suorituskyvyn ja laajentaa keskipakovoiman sallittua aluetta ennen VDIM-järjestelmän aktivoitumista. Sport VDIM voidaan myös kytkeä kokonaan pois päältä, jos olet valmis saamaan kaiken irti RC F -mallin dynaamisista ominaisuuksista.

Vääntövektoriin perustuva tasauspyörästön ohjausjärjestelmä

VÄÄNTÖVEKTORIIN PERUSTUVA TASAUSPYÖRÄSTÖN OHJAUSJÄRJESTELMÄ

RC F -mallissa oleva vääntövektoriin perustuva tasauspyörästön ohjausjärjestelmä (TVD) on suunniteltu lisäämään ajonautintoa entisestään. Sillä on kolme toimintatilaa: STANDARD tasapainottaa ketterän suorituskyvyn ja vakauden suurilla nopeuksilla, SLALOM keskittyy reagoimaan nopeasti ohjausliikkeisiin ja TRACK takaa tasaisen ja vakaan käyttäytymisen kaarteissa rata-ajon aikana.

EI HAKUTULOKSIA

Hakuasi vastaavia ajoneuvon ominaisuuksia ei ole. Laajenna hakua ja yritä uudelleen.

Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota sinulle parhaan Lexus-käyttökokemuksen. Mikäli et muuta evästeasetuksia, oletamme että halua käyttää suositeltuja evästeasetuksiamme.

LUE LISÄÄ