concept cars

KONSEPTIAUTOT

Lexuksen konseptiautot antavat kiehtovan kuvan tulevasta muotoilusuuntauksesta.

main menu lexus brand

INNOVATIIVISTA
MUOTOILUA

Tässä osassa esitellään Lexuksen huomattavimpia muotoilukonsepteja ja näyttelyitä.

hybrid cars

HYBRIDIAUTOT

Hybridiautoja on useita erityyppisiä ja niillä kaikilla on yksi yhteinen ominaisuus.

lexus service

LEXUS-
PALVELUT

Lexuksen omistaminen on paljon enemmän kuin vain auton omistaminen.

GS F

LEXUKSEN UUSI URHEILUSEDAN TARJOAA JÄNNITTÄVÄÄ AJOSUORITUSKYKYÄ JA MATKUSTUSMUKAVUUTTA.


Hevosvoima (hv) 477
CO2-päästöt, yhdistetty (g/km) 260
Yhdistetty kulutus (l/100km) 11,2
Kiihtyvyys 0-100 km/h (s) 4,6
Huippunopeus (km/h) 270

ALKAEN 181 512,58 €

USKOMATON GS F

KILPARADALLA TÄYDELLISEKSI HIOTUT KÄSITTELYOMINAISUUDET.

Uusi neliovinen GS F -urheilusedan on uskomaton ajettava. Käsinrakennettu 5,0 litran V8-bensiinimoottori tuottaa 477 hevosvoimaa ja 270 km/h huippunopeuden. Kilpa-autoista perityllä 8-nopeuksisella Sport Direct Shift -automaattivaihteistolla ja vääntövektoriin perustuvalla tasauspyörästön ohjausjärjestelmällä varustetun GS F:n suorituskyky ja käsittelyominaisuudet on hiottu täydellisyyteen Saksan Nürburgringin radalla.

Neljän pakoputken tuottaman kunnioitusta herättävän äänen kuullessasi tunnet GS F:n voiman. Ajaessasi voit nauttia kuljettajaa varten suunnitellusta ohjaamosta, alcantaraverhoilusta ja ylivertaisesta 17 kaiuttimen Mark Levinson® -äänentoistojärjestelmästä. Ja mikä tärkeintä, vakiovarusteisiin kuuluva uraauurtava Lexus Safety System + takaa turvallisuuden, missä tahansa ajatkin.

Lexus GS F LED ajovalot

KAIKKIEN F-MALLISTON MALLEILLE USKOLLISINA OLEMME KEHITTÄNEET GS F:N JÄNNITTÄVÄKSI MISSÄ JA MILLOIN TAHANSA SITÄ AJATKIN.

Yukihiko Yaguchi, GS F:n pääinsinööri

AUTON OMINAISUUDET

TUTUSTU GS F -MALLIIN LÄHEMMIN

GS F:n ajaminen - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Nürburgringin haastavassa 24-tunnin ajoissa ja Coloradon Pikes Peak Hill Climb -radalla testattu uusi 5,0 litran V8-moottori vie urheilullisen suorituskyvyn uudelle tasolle. Normaali imu tarkoittaa välitöntä vastetta ilman viiveitä ja vaikuttavaa ääntä. Sylinterikansi ja liikkuvat osat on valmistanut Yamaha Motorsport (LFA:n V10-moottorin toimittaja). Kokoonpano ja viritys tapahtuvat Lexuksen Taharan tehtaalla. Kullekin moottorille suoritetaan puhtaissa tiloissa rotationaalinen tasapainotus ja stetoskooppitestaus, joka takaa tasaisen ja uskomattoman herkän kiihtyvyyden. Näiden lisäksi sykähdyttävän akustisen kokemuksen takaa aktiivinen äänen hallintajärjestelmä - myöskin LFA:lle kehitetty teknologia - joka yhdistää moottorin ja pakoputken äänet kunnioitusta herättäväksi GS F:n äänimaailmaksi.

GS F sisältä - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Uusi GS F on valmistettu Lexuksen palkitulla Motomachi-tehtaalla Lexuksen Takumi-käsityömestarien toimesta. Vähintään 25 vuoden kokemuksella jokainen heistä huomaa asiantuntevasti pienimmätkin virheet. Aistit heidän uskomattoman taitonsa, kun kosket ensimmäistä kertaa tarkkuustyöstettyjä alumiinisia säätimiä tai kauniisti tikattua nahkaa.

Hohtava maalipinta on märkähiottu käsin äärimmäisen tarkasti täydellisen viimeistelyn takaamiseksi. Ennen lopullista koeajoa Takumi tarkistaa jokaisen auton toiminnan vaimennetussa tilassa käyttämällä kouliintunutta kuuloaan ja herkkää, ohjaamoon strategisesti sijoitettua mikrofonia.

GS F ja turvallisuus - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Lexus on aina ollut edelläkävijä turvallisuuden ja kuljettajaa avustavien teknologioiden kehityksessä. Se testaa kaikki uudet mallit maailman suurimmassa ajosimulaattorissa. Uusi GS F on hyötynyt Lexuksen johtavasta asemasta onnettomuuksien ennaltaehkäisyn tutkimuksessa ja sen vakiovarustukseen kuuluu uraauurtava Lexus Safety System + -järjestelmä. Siihen sisältyy Pre-Crash-järjestelmä jalankulkijoiden tunnistuksella, ajosuunnan säilyttävä kaistavahti, kuljettajalle liikennemerkeistä ilmoittava liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, automaattiset kaukovalot yönäkyvyyden parantamiseksi sekä mukautuva vakionopeussäädin nopeuden sovittamiseksi edellä ajavan ajoneuvon nopeuteen.

8-nopeuksinen vaihteisto

8-NOPEUKSINEN VAIHTEISTO

V8-moottori tuottaa tehoa sekventiaalisen, käsivalintaisen 8-nopeuksisen Sport Direct Shift -vaihteiston kautta. Valitse käsivaihtotila ja käytä vaihteenvalitsimia nauttiaksesi nopeasta urheilullisesta suorituskyvystä. Kun vaihteenvalitsimella vaihdetaan pienemmälle vaihteelle (vain 0,2 sekunnissa), kuulet ainutlaatuisen äänen, kun kaasua lisätään hetkellisesti kierrosten noustessa.

Aktiivinen ääniohjaus

AKTIIVINEN ÄÄNIOHJAUS

Kuljettaja voi säätää GS F:n äänen siirtymällä SPORT S - tai SPORT S+ -tilaan, joka kytkee aktiivisen ääniohjauksen. Se tehostaa auton syvää ääntä kaikkien matkustajien nautittavaksi täydentäen täydellisesti urheilullista ajokokemusta.

Ajotilan valinta

AJOTILAN VALINTA

Ajoneuvon suorituskykyä voidaan hienosäätää käyttämällä ajotilan valintaa. Jokapäiväiseen ajoon soveltuva ECO-tila vähentää päästöjä ja polttoaineenkulutusta, NORMAL-tila tuottaa ihanteellisen tasapainon tehon, taloudellisuuden ja ajomukavuuden välillä, kun taas CUSTOMIZE-tilassa voit säätää GS F:n mielialasi mukaan. Ja kun haluat herkempää voimansiirtoa, vaihda yksinkertaisesti SPORT S- tai SPORT S+ –tilaan.

Jäykkä alusta / jousitus

JÄYKKÄ ALUSTA / JOUSITUS

Uuden GS F:n loistavien käsittelyominaisuuksien perustana on sen äärimmäisen jäykkä kori. Lujuutta on parannettu useilla erityisillä valmistusmenetelmillä, kuten korin liimaus-, laserruuvihitsaus- ja monipistehitsauksella. Suoran ja kaarreajon vakaus on toteutettu monivarsituetulla takajousitusasetelmalla. Erikoislujan teräksen ja valettujen/taottujen alumiinikomponenttien yhdistelmä pitää painon alhaisena, mutta takaa tärinätöntä tarkkuutta.

Sport VDIM

SPORT VDIM

Sporttinen ja dynaaminen ajoneuvon hallintajärjestelmä (VDIM) takaa, että GS F:n mahtavasta tehosta voidaan nauttia miellyttävästi ja turvallisesti. Se säätää kaasuttimen, ohjauspyörän ja jousituksen asetukset tuottamaan urheilullisemman suorituskyvyn ja laajentaa keskipakovoiman sallittua aluetta ennen VDIM-järjestelmän aktivoitumista. Voit kytkeä Sport VDIM:n myös kokonaan pois päältä, jos olet valmis viemään GS F:n äärirajoille.

Vääntövektoriin perustuva tasauspyörästön ohjausjärjestelmä

VÄÄNTÖVEKTORIIN PERUSTUVA TASAUSPYÖRÄSTÖN OHJAUSJÄRJESTELMÄ

GS F -mallissa oleva vääntövektoriin perustuva tasauspyörästön ohjausjärjestelmä on suunniteltu lisäämään ajonautintoa entisestään kolmella toimintatilalla: STANDARD tasapainottaa ketterän suorituskyvyn ja vakauden suurilla nopeuksilla, SLALOM keskittyy reagoimaan nopeasti ohjausliikkeisiin ja TRACK takaa tasaisen ja vakaan käyttäytymisen kaarteissa rata-ajon aikana.

V8-moottori

V8-MOOTTORI

Käsin valmistettu ja stetoskoopilla viritetty uskomaton 5,0 litran V8-moottori tuottaa 477 DIN-hevosvoiman tehon ja 530 Nm väännön. Sylinterikansi ja kaikki liikkuvat osat on suunniteltu tuottamaan suurempi maksimiteho korkeammilla kierroksilla. Jännittävältä kuulostava edistyksellinen äänitekniikka luo syvältä resonoivan äänen alle 3 000 r/min kierroksilla ja korkeataajuisemman murinan kierrosten ylittäessä 6 000 r/min voimakkaasti kiihdytettäessä.

3-alueinen ilmastointi

3-ALUEINEN ILMASTOINTI

Uuden GS F:n maailman ensimmäisellä nanoe®-teknologialla varustettu matkustamo on jaettu kolmeen elektronisesti ohjattuun ilmastointialueeseen. Etumatkustajat asettavat omat yksilölliset asetuksensa Remote Touch -ohjauksella tai etupaneelista, kun taas takaistuimen matkustajat voivat säätää aluettaan omasta paneelista.

Lämmitetyt takaistuimet

LÄMMITETYT TAKAISTUIMET

Ulommat takaistuimet voidaan myös lämmittää itsenäisesti helppokäyttöisen ohjauspaneelin kautta. Takaistuimen keskikäsinojaan sijoitetulla LCD-näytöllä varustettua ohjauspaneelia voidaan käyttää myös takamatkustamon ilmastoinnin tai äänen säätämiseen ja takakaihtimen käyttämiseen.

Urheiluistuimet

URHEILUISTUIMET

Täysin uusissa korkeaselkäisissä istuimissa on käytetty Lexuksen integroitua vaahtomenetelmää, joka takaa hemmottelevan ja erinomaisesti tukevan istuvuuden. Tämä moottoriurheilun innoittama teknologia parantaa mukavuutta ja sivutukea perinteiseen verhoiluun verrattuna. Kuljettaja ja etumatkustaja voivat lämmittää tai tuulettaa istumiaan.

Sport-ohjauspyörä

SPORT-OHJAUSPYÖRÄ

GS F:ssä on paksu ohjauspyörä, joka tarjoaa parempaa hallintaa suorituskykyisen ajon aikana. Ohjauspyörän vaihteenvalitsimien sijoitus, muoto ja käyttö on myös optimoitu nopeaa ja tarkkaa vaihteenvaihtoa silmälläpitäen.

Mukautuva vakionopeudensäädin

MUKAUTUVA VAKIONOPEUDENSÄÄDIN

Rentouttavampaa ajoa varten mukautuva vakionopeudensäädin säilyttää asetetun etäisyyden uuden GS F:n ja sen edessä olevan ajoneuvon välillä myös ajoneuvon nopeuden muuttuessa.

Kaistavahti -tutkat

KAISTAVAHTI -TUTKAT

Takapuskuriin asennetut tutkat havaitsevat viereisten kaistojen ajoneuvot, jotka eivät näy ovipeileistä. Kun kuljettaja osoittaa vaihtavansa kaistaa ja kuolleeseen kulmaan tulee ajoneuvo, varoitussignaali annetaan vastaavassa ovipeilissä.

Kaistavahti -kamera

KAISTAVAHTI -KAMERA

Kaistavahti (LKA) käyttää tuulilasissa olevaa kameraa auton sijainnin tunnistamiseksi ajokaistalla. Jos auto alkaa ajautua pois ajokaistalta, LKA antaa varoitusäänimerkin ja korjaa ohjauspyörän asentoa lyhyesti.

Pre-Crash-turvajärjestelmä

PRE-CRASH-TURVAJÄRJESTELMÄ

Törmäysriskiä ajoneuvon edessä valvotaan millimetriaaltotutkan ja tietokoneen avulla. Jos riski on suuri, kuljettajaa varoitetaan äänivaroituksilla ja visuaalisilla varoituksilla ja jarrupainetta lisätään. Jos törmäystä ei voida välttää, jarruja käytetään automaattisesti tarpeen mukaan ja etuistuinten turvavyöt kiristetään.

Takaaristeävän liikenteen varoitin

TAKAARISTEÄVÄN LIIKENTEEN VAROITIN

Takaaristeävän liikenteen varoitin käyttää kuolleen kulman tutkaa pysäköintipaikoilla takaa lähestyvien ajoneuvojen havaitsemiseen. Tarvittaessa järjestelmä varoittaa kuljettajaa äänimerkillä ja ovipeilien visuaalisella varoituksella.

Liikennemerkkien tunnistus

LIIKENNEMERKKIEN TUNNISTUS

Uuden GS F:n liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä (RSA) tunnistaa liikennemerkit tuulilasiin asennetulla kameralla ja antaa tietoa kuljettajalle monitoiminäytöllä. RSA tunnistaa Wienin yleissopimuksen mukaiset liikennemerkit (mukaan lukien elektroluminenssiset ja vilkkuvat merkit).

Kymmenen turvatyynyä

KYMMENEN TURVATYYNYÄ

Äärimmäisen vahvan matkustajakennon lisäksi matkustajia suojaa kymmenen antureilla ohjattua turvatyynyä. Kaikissa turvavöissä, keskimmäistä takaistuinta lukuun ottamatta, on myös esikiristäjät. Kuljettajaa ja etumatkustajaa suojaavat lisäksi kaksivaiheiset pään turvatyynyt, polviturvatyynyt ja sivuturvatyynyt. Ulommat takaistuimet on varustettu vakiona turvatyynyillä, kun taas täyspitkät sivuturvatyynyt suojaavat matkustamon molempia sivuja. Tämä poikkeuksellisen runsas turvavarustelu kuuluu uuden GS F:n vakiovarustukseen. Tämä vähentää tapaturmien riskiä merkittävästi.

Aktiivijousitus

AKTIIVIJOUSITUS

GS F -malliin nyt vakiona kuuluva aktiivijousitus (AVS) säätää älykkäästi kaikkien neljän pyörän vaimennusvoimaa tuottaen entistä dynaamisemman ajokokemuksen. Tämä parantaa sekä ajomukavuutta että käsittelyvakautta erityisesti nopeissa kaarteissa.

EI HAKUTULOKSIA

Hakuasi vastaavia ajoneuvon ominaisuuksia ei ole. Laajenna hakua ja yritä uudelleen.

Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota sinulle parhaan Lexus-käyttökokemuksen. Mikäli et muuta evästeasetuksia, oletamme että halua käyttää suositeltuja evästeasetuksiamme.

LUE LISÄÄ