concept cars

KONSEPTIAUTOT

Lexuksen konseptiautot antavat kiehtovan kuvan tulevasta muotoilusuuntauksesta.

main menu lexus brand

INNOVATIIVISTA
MUOTOILUA

Tässä osassa esitellään Lexuksen huomattavimpia muotoilukonsepteja ja näyttelyitä.

hybrid cars

HYBRIDIAUTOT

Hybridiautoja on useita erityyppisiä ja niillä kaikilla on yksi yhteinen ominaisuus.

lexus service

LEXUS-
PALVELUT

Lexuksen omistaminen on paljon enemmän kuin vain auton omistaminen.

LEXUS ESITTELEE TÄYSIN
UUDEN LS 500h SEDANIN VUODEN
2017 GENEVEN AUTONÄYTTELYSSÄ

LEXUKSEN LEHDISTÖTILAISUUS PIDETÄÄN GENEVESSÄ
7.3.2017 KLO 12.45. OSASTON NUMERO 4211, HALLI 4, PALEXPO.

Tämän vuoden Detroit Auto Showssa oli maailman ensiesittelyssä 3,5 litran V6-tuplaturbomoottorilla varustettu LS 500. Nyt Lexus esittelee täysin uuden LS 500h täyshybridin Geneven autonäyttelyssä.
Myös vuoden 2017 RC F GT3 -kilpa-auto esitellään ensi kertaa Euroopassa. Malli korostaa Lexuksen kasvavaa panostusta moottoriurheiluun. Esillä on lisäksi muun muassa LC, RC F sekä RX- ja NX-mallistot.

Uuden designin saanut osasto korostaa Lexukselle ominaista käsityötaitoa, laatua ja turvallisuutta tarjoten kävijöille mukaansatempaavan kokemuksen. Uudenlainen osasto on esillä ensimmäistä kertaa Euroopassa vuoden 2017 Geneven autonäyttelyssä. Osasto kuvastaa Lexuksen Experience Amazing -maailmaa.

MULTI STAGE HYBRID -JÄRJESTELMÄ

Lexuksen uusi LS 500h lippulaivasedan saa uudenlaista voimaa Multi Stage Hybrid -järjestelmästä. Kyseessä on uraauurtava teknologia, joka mullistaa hybridin suorituskykyä ja ajotuntumaa. Uusi LS 500h esitellään ensi kertaa Geneven autonäyttelyssä 7. maaliskuuta.

Multi Stage Hybrid -järjestelmä on esitelty tätä ennen LC 500h coupéssa. Järjestelmän etuja ovat herkempi vastaavuus kaasunpainalluksiin, matalammat kierrokset suurilla ajonopeuksilla sekä mahdollisuus ajaa jopa 140 km/h nopeudella ilman bensiinimoottoria.

Kokonaiskulutus ja päästöt ovat alhaiset, mutta Lexuksen hybrideille ominainen tasainen, hiljainen ja hienostunut ajokokemus säilyy.

UUDENLAINEN AJOTUNTUMA

LS 500h:n Hybrid Drive -voimalinjaan kuuluu 3,5-litrainen V6 Dual VVT-i bensiinimoottori ja kaksi sähkömoottoria. Multi Stage Hybrid -järjestelmä tuo autoon hybriditekniikan jatkoksi nelinopeuksisen automaattivaihteiston. Tämän tuloksena auto reagoi nopeammin kaasutuksiin – tämä ominaisuus näkyy erityisesti liikkeellelähdössä.

Vaikka järjestelmässä on nelinopeuksinen automaattivaihteisto, sen käyttötuntuma muistuttaa 10-nopeuksista voimansiirtoa kuten LS 500:ssa, jossa on 3,5 litran V6-tuplaturbomoottori.

UUSI LEXUS LS
VIE LAADUN
UUDELLE TASOLLE

LEXUKSEN HUIPPUMALLIN TÄYSIN UUSI VERSIO ESITELTIIN
DETROITIN AUTONÄYTTELYSSÄ.

Uudessa Lexus LS -mallissa nähdään coupemainen muotoilu ja sen sisätilat ovat edustusluokkaiset. Alustarakenteessa, teknisessä toteutuksessa ja varustelussa nähdään todella nykyaikaisia ratkaisuja. LS on ennennäkemättömän ylellisyyden ilmentymä, joka teki automaailman historiaa 28 vuotta sitten. Vuonna 1990 LS onnistui vakuuttamaan asettamalla uudet standardit mukavuudelle, suorituskykylle ja laadukkuudelle.

Nyt Lexus esittelee täysin uuden, viidennen sukupolven LS-lippulaivamallinsa Detroitissa, joka edustaa 2018 vuoden sukupolvea. LS-malli edustaa Lexus-brändiä ja se on myös todellinen uuden ajan luxus-auto, joka ilmentää japanilaisia perinteitä ja kulttuuria. "Maailmanlaajuista huomiota keräävänä huippumallina sen täytyy ylittää kaikkein hienostuneimmillekin autoille asetetut odotukset.", toteaa LS-mallin pääinsinööri Toshio Asahi. Uutta LS-mallia tullaan myymään yli 90 maassa.

PIDEMPI, MATALAMPI, LEVEÄMPI
– JA JÄNNITTÄVÄMPI

Nykymallia pidempänä ja matalampana uusi LS-malli on muotoilultaan huomiota herättävän rohkea. Siluetti on coupemainen, tuoden uusia vivahteita Lexuksen muotokieleen. Kuljettajakeskeinen tuntuma syntyy Lexuksen uuden edustusmallien GA-L -alustarakenteen (Global Architecture for Luxury vehicles) myötä. Tämä huipputason takavetoisten mallien rakenne esiteltiin äskettäin ensikertaa LC 500 -mallin yhteydessä. GA-L -alustarakenteesta nähdään LC 500 -mallia kookkaampi toteutus. LS tulee tarjolle asiakastoiveiden mukaisesti vain pitkäakselivälisenä (3 125 mm) versiona (35 mm pidempi kuin nykymallin akseliväli). Uutuuden korirakenne on tähänastisista Lexus-malleista jäykin, ja auton painopiste on pystytty viemään poikkeuksellisen alas. Rakenne on myös 90 kg kevyempi nykymalliin verrattuna. Linjakkaan toteutuksen myötä uusi LS on 15 mm aiempaa matalampi.

Ensimmäisen sukupolven Lexus LS sai loistavan vastaanoton pikemminkin ennakoimalla luxus-segmentin asiakkaiden toiveet kuin vain täyttämällä ne. Samassa hengessä vuoden 2018 sukupolven LS:n sisätilat, yksilölliset ratkaisut ja edistykselliset teknologiat tulevat jälleen yllättämään asiakkaat positiivisesti. Edustusautojen lippulaivamalleihin kohdistuvat odotukset asetetaan nyt uudestaan.

"Asiakkaat, jotka ovat kiinnostuneita Lexuksen uudesta lippulaivamallista, ovat jo ympäröityjä erilaisilla ylellisyystuotteilla päivittäisessä elämässään. Emme saisi heidän huomiotaan tavanomaisella premium-tuotteella.", pääinsinööri Asahi jatkaa.

SUORITUSKYKYÄ

AJETTAVUUDESTA JA SUORITUSKYVYSTÄ
VASTAA 10-NOPEUKSINEN AUTOMAATTIVAIHTEISTO.

Lexus kehitti LS-malliin täysin uuden 3,5 litran V6-tuplaturbomoottorin. Se tarjoaa V8-luokan voimaa ilman polttoainetalouteen liittyviä uhrauksia.

Moottori on käyntiääneltään erittäin hiljainen. Suorituskyky on sellainen jota huippuluokan sedanilta vaaditaan: suurin tehon on 310 kW (421 hv) ja maksimivääntö 600 Nm.

Alustavien tietojen mukaan kiihdytys 0-100 km/h onnistuu nelivetoversiolla 4,5 sekunnissa.

Tarkasti ohjattu voimansiirto huomioi välityksen valinnassa kiihdytys- ja hidastustarpeiden lisäksi esimerkiksi auton sivuttaiskiihtyvyyden.

Momentinmuunnin lukittuu heti liikkeellelähdön jälkeen mahdollisimman suoraviivaisen kiihdytysvasteen ja taloudellisuuden takaamiseksi.

Turvallisuusnäkökulmasta tarkasteltuna korirakenne suojaa matkustajia törmäystilanteissa. Tätä tukevat erilaiset turvallisuusjärjestelmät, jotka estävät yhteentörmäyksiä tai lieventävät niiden aiheuttamia vahinkoja. LS-mallissa esitellään maailman ensimmäisenä automallina jalankulkijan havaitsemisjärjestelmä, joka riskitilanteissa automaattisesti jarruttaa ja väistää jalankulkijan tilanteen salliessa omalla ajokaistalla pysyen.

VARUSTELU PERINTEITÄ JA
INNOVATIIVISUUTTA
KUNNIOITTAEN

Uuden laatustandardin luominen ei tarkoita pelkästään uusien ominaisuuksien lisäämistä autoon. Lexus halusi tuoda LS-malliin ylellisyyttä joka hellii matkustajia ja antaa täyden tukensa myös kuljettajalle.
"Toteutuksen ymmärtääksesi kehotan sinua istumaan sisälle ja aistimaan sisustan olemuksen ja laadukkuuden, jollaista ei ole tämänkään luokan autoissa ennen nähty.", sanoo pääsuunnittelija Koichi Suga. Uudet etuistuimet, jotka ovat saatavilla 28 erilaisella sähkösäädöllä ja ilmastointi-, lämmitys- sekä hierontatoiminnoilla, kertovat osaltaan tästä päämäärästä. Takaistuimille on mahdollisuus valita hierontatoimintojen lisäksi miltei vaakatasoon liu’utettava istuinjärjestelmä.

Perinteiden ja innovatiivisuuden kunnioitus viedään materiaalien lisäksi valmistusmenetelmiin. Esimerkiksi Shimamoku–puuosien työstössä hyödynnetään sekä käsityötä että laser-katkaisuja. Uusi LS on jo perusrakenteensa ansiosta erittäin hiljainen. Uudenlaiset äänieristystekniikat ja audiolaitteiston kaiuttimia hyödyntävä vastamelujärjestelmä edesauttavat ajomelun vaimentamista entisestään. Äänettömyyden vastapainoksi tarjolle tulee huippuluokan Mark Levinson 3D surround –järjestelmä.

TEKNISET TIEDOT:

Korimalli: Edustusluokan porrasperäinen
Moottori: 3,5 litran V6, polttoaineen suorasuihkutus, kaksi turboahdinta
Vaihteisto: 10-nopeuksinen automaatti
Suurin teho: 310 kW / 421 hv
Vääntö: 600 Nm
Akseliväli: 3 125 mm
Pituus: 5 235 mm
Korkeus: 1 450 mm
Leveys: 1 900 mm
Pyörät: 19- tai 20-tuumaiset

Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota sinulle parhaan Lexus-käyttökokemuksen. Mikäli et muuta evästeasetuksia, oletamme että halua käyttää suositeltuja evästeasetuksiamme.

LUE LISÄÄ