concept cars

KONSEPTIAUTOT

Lexuksen konseptiautot antavat kiehtovan kuvan tulevasta muotoilusuuntauksesta.

main menu lexus brand

INNOVATIIVISTA
MUOTOILUA

Tässä osassa esitellään Lexuksen huomattavimpia muotoilukonsepteja ja näyttelyitä.

hybrid cars

HYBRIDIAUTOT

Hybridiautoja on useita erityyppisiä ja niillä kaikilla on yksi yhteinen ominaisuus.

lexus service

LEXUS-
PALVELUT

Lexuksen omistaminen on paljon enemmän kuin vain auton omistaminen.

lexus today

LEXUS
TÄNÄÄN

Lexus-filosofia: ainutlaatuinen näkymä ajoneuvojen innovatiiviseen muotoiluun.

LF-NX TURBO

MAAILMAN ENSI-ILTA TOKION AUTONÄYTTELYSSÄ 2013

KOMPAKTIN CROSSOVER-SUV-KONSEPTIAUTON LF-NX:N TURBOVERSIO OLI ESILLÄ 43. TOKION AUTONÄYTTELYSSÄ TOKYO BIG SIGHTISSA KOTO WARDISSA TOKIOSSA MARRASKUUN 20. PÄIVÄSTÄ JOULUKUUN 1. PÄIVÄÄN 2013.

Ensi kertaa vuoden 2013 Frankfurtin autonäyttelyssä esitelty LF-NX-konseptiauto on varustettu vastikään kehitetyllä 2,0 litran turbomoottorilla, joka takaa erinomaiset ajo- ja ympäristöominaisuudet.

Matalampi painopiste, jota keulassa alhaalla oleva ilmanohjain korostaa, antaa turbomallille urheilullisemman ilmeen.

Piirtää virtaviivaisen profiilin, jossa kompakti ja teräväpiirteinen kori sekä rohkeat renkaat viestivät SUV:lle ominaista voimaa ja ajonautintoa.

Sisällä uusi Remote Touch -käyttöliittymä ja kosketustoiminnot takaavat huippuluokan käyttäjäystävällisen kokemuksen, johon vain Lexus pystyy.

LF NX cutout 960 001

MUOTOILU

Uuden LF-NX Turbon muotoilu noudattelee periaatteessa LF-NX HV:n voimakaspiirteistä, silmiinpistävää ja innovatiivista muotoilua, mutta siihen on tehty myös useita ulkopuolen ja sisätilan muutoksia, jotka vahvistavat uuden 2,0 litran turboahdetun voimanlähteen suorituskykypotentiaalia.

Tunnusomainen Lexus-etusäleikkö on nyt kromattu ja savunharmaa, kun taas alustaa korostaa kapea, musta ritiläimuaukko terävän, evänmuotoisen mattakromispoilerin yllä. Muotoilulla vahvistetaan LF-NX-crossoverin matalaa painopistettä ja urheilullisuutta. Pystysuuntaiset ilmanottoaukot edessä on viimeistelty korkeakiiltoisella mustalla maalilla ja mustalla verkolla.

Sekä rengaskotelot että alapaneeli on viimeistelty korkeakiiltoisella mustalla maalilla ja ylempi kynnyslistapaneeli mattakromilla. Vyötärölinjan yläpuolella lasien reunukset ja ovipeilin yläpinta on niin ikään viimeistelty etusäleikössä käytetyllä savukromipinnalla.

VOIMANLÄHDE

LF-NX Turbo -konseptiauto on varustettu Lexuksen ensimmäisellä turboahdetulla bensiinimoottorilla.

Tokiossa esiteltävä 2,0 litran turbomoottori edustaa Lexuksen uudenlaista voimanlähdesuunnittelua. Siinä on edistyksellinen bensiinin D4S-suihkutusjärjestelmä, VVT-i -venttiilinajoitus ja moderni turboahdin aktiivisella hukkaportilla.

Pakokaasun lämpötilan optimoinnin ansiosta sylinteripäähän integroitu pakosarja tuottaa korkean suorituskyvyn ja polttoainetehokkuuden sekä luotettavan puhtaat pakokaasupäästöt. Jaettu turboahdin taas toimii tehokkaasti mahdollisimman laajalla kierroslukualueella.

LF-NX Turbon uusi moottori tavoittelee nopeaa reagointia kaasuun ja ilahduttavaa suorituskykyä taaten samalla loistavan polttoainetehokkuuden.

UUSI LEXUS

LF-NX TURBO

LF NX cutout 960 003

UUDEN LF-NX TURBON MAAILMAN ENSI-ILTA TOKION AUTONÄYTTELYSSÄ 2013

Lexuksen uusi keskikokoinen crossover LF-NX-konseptiauto esiteltiin maailman ensi-illassaan Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuun toisella viikolla. Konseptiautolla tutkitaan Lexus-mallistossa piilevää potentiaalia keskikokoiselle crossoverille.

Vahvistaakseen johtoasemaansa täyshybriditeknologiassa Lexus esitteli uudessa LF-NX-konseptissaan täysin uuden vaihtoehdon Lexus Hybrid Drive -järjestelmälle. Se on suunniteltu erityisesti katumaastureille.

Erittäin selkeästi erottuvan ja voimakkaan veistoksellisen muotoilunsa ansiosta LF-NX-katumaasturin ulkodesign kuvastaa uudistunutta mutta silti Lexukselle tyypillistä L-finesse muotoilua.

Etumaskia hallitsevat Lexuksen voimakas etusäleikkö, huomiota herättävät päiväajovalot sekä ainutlaatuinen kulmien muotoilu, mikä erottaa puskurin etulokasuojasta voimakkaalla leikkauksella.

Konseptin massiiviset rengaskotelot on viimeistelty katumaastureille tyypillisellä mustalla suojamateriaalilla. LF-NX-konseptin voimakas, timantin muotoinen vyötärölinja, Lexukselle tyypillinen sivuprofiili ja voimakkaasti kallistettu takaluukku luovat konseptille urheilullisen coupe-mallin olemuksen.

in article 03

Takaosaa hallitsee selkeästi erottuva valokokonaisuus, joka on muotoiltu niin, että se laskeutuu voimakkaasti puskurista alaspäin. Se antaa maasturille aerodynaamisen ja terävän, etulokasuojienkin muotoilussa ilmenevän vaikutelman.

in article 04

LF-NX:n sisätoteutus kuvastaa ulkonäön ylväyttä ja voimakkuutta. Ohjaamoon on luotu kuljettajaystävällinen tunnelma sekä ergonominen ympäristö. Matkustamossa kojelauta on suunniteltu ihanteellisesti niin, että näyttöalue on ylempänä ja toimilaitteiden hallinta-alue alempana.

Ulkodesigniltaan Lexus LF-NX on viimeistelty uudella harjatun metallin sävyisellä ulkovärillä, mikä antaa autolle iskevän vaikutelman ja mielikuvan siitä, että auton ulkokuori on luotu yksittäisestä metalliharkosta.

LF-NX:n sisätoteutus kuvastaa ulkonäön ylväyttä ja voimakkuutta. Ohjaamoon on luotu kuljettajaystävällinen tunnelma sekä ergonominen ympäristö. Matkustamossa kojelauta on suunniteltu ihanteellisesti niin, että näyttöalue on ylempänä ja toimilaitteiden hallinta-alue alempana.

Lexus LF-NX-katumaasturin ensiluokkaista laatua ja huippuominaisuuksia vahvistavat sisätilojen metalliset yksityiskohdat sekä nahkaverhoilun mustakeltainen väritys. Mittarivalaistus on hienostuneen sinin

Sisällä uusi Remote Touch -käyttöliittymä ja kosketustoiminnot takaavat huippuluokan käyttäjäystävällisen kokemuksen, johon vain Lexus pystyy.

Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota sinulle parhaan Lexus-käyttökokemuksen. Mikäli et muuta evästeasetuksia, oletamme että halua käyttää suositeltuja evästeasetuksiamme.

LUE LISÄÄ