concept cars

KONSEPTIAUTOT

Lexuksen konseptiautot antavat kiehtovan kuvan tulevasta muotoilusuuntauksesta.

main menu lexus brand

INNOVATIIVISTA
MUOTOILUA

Tässä osassa esitellään Lexuksen huomattavimpia muotoilukonsepteja ja näyttelyitä.

hybrid cars

HYBRIDIAUTOT

Hybridiautoja on useita erityyppisiä ja niillä kaikilla on yksi yhteinen ominaisuus.

lexus service

LEXUS-
PALVELUT

Lexuksen omistaminen on paljon enemmän kuin vain auton omistaminen.

LS 600h

YLELLINEN JA INNOVATIIVINEN LS 600h ON KAIKKIEN AIKOJEN HIENOSTUNEIN LEXUS-SEDAN.

JOHTAVAA YLELLISYYTTÄ

TEHOKKAIN, INNOVATIIVISIN JA YLELLISIN.

Ensimmäistä LS 400 -mallia kehittäessämme annoimme 60 suunnittelijan ja 1 400 insinöörin tehtäväksi luoda poikkeuksellisen hienostunut sedan, joka mullistaisi luksusautojen markkinat lanseeraushetkellään vuonna 1989. Uusi LS ei jää tästä jälkeen. Maailman palkituimmassa tehtaassa valmistettuun autoon on tehty yli 3 000 parannusta. Sisältä löytyy maailman laajin multimedianäyttö, uraauurtava ilmastointi ja Advanced Pre-Crash -tekniikka. Auto on uskomattoman mukava ja miellyttävä ajaa, ja nyt se on saatavana F SPORT -mallina, joka on yksinkertaisesti sanottuna hienostunein koskaan rakennettu Lexus-sedan. Ainutlaatuinen, rohkea muotoilu ja keulan ikoninen kromikehysteinen pylväsritilä tekevät LS 600h:sta näyttävän. Uusi LS 600h on myös ensimmäinen Lexus-malli, jonka kaikki ulkovalot ovat led-valoja.

Keulan dynaaminen ilme on luotu sijoittamalla lähivalot kaukovalojen yläpuolelle. Tämä on myös ensimmäinen Lexus-malli, jossa on kahdellatoista LED-valolla varustetut LED-suuntavalot. Uusi LS on myös maailman hiljaisin premium-luokan sedan. Hiljaisuuden tavoittelussa emme jättäneeet yhtään kiveä kääntämättä. Voit nauttia rennosta keskustelusta myös kovassa vauhdissa, sillä puheen ymmärettävyysindeksi on lähes 100 % 100 km/h:n vauhdissa. Tärinöitä olemme vähentäneet merkittävästi uudella laserruuvihitsausprosessilla, joka tekee alustasta entistä jäykemmän. Myös tuulen kohina on vähentynyt lähes tasaisen alustan ja etuoven kehyslistaan ja takavaloihin asennettujen pienten siivekkeiden ansiosta. Tiemelun minimoimiseksi olemme kehittäneet erityisillä rengasmelua vaimentavilla onttokammioisilla vanteilla varustetut pyörät ja optimoineet auton akustiset vaimennusmateriaalit. Lisäksi uuden ajotilan valitsimen COMFORT-tila säätää ilmajousituksen pehmeämpää ja rennompaa ajoa varten.

Lexus LS 600h Hybrid yksityiskohta verhoilusta

PÄÄTIMME, ETTÄ UUDEN LS:N ON POIKETTAVA LUOVALLA TAVALLA PERINTEISISTÄ NORMEISTA. TAVOITTEENAMME ON AJONEUVO, JOKA ON ERITTÄIN EDISTYKSELLINEN JA ÄLYKÄS JA VETOAA SAMALLA MYÖS AISTEIHIN JA TUNTEISIIN.

Hideki Watanabe , LS:n pääinsinööri

AUTON OMINAISUUDET

TUTUSTU LS 600h -MALLIIN LÄHEMMIN

LS 600h Sisältä - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Kuljettajalle ja matkustajille uusi LS on uskomaton auto matkustaa, rentoutua ja työskennellä. Pitkilläkin matkoilla. Ruhtinaallisessa kuljettajan nahkaistuimessa on 16 sähkösäätöä (etumatkustajalla jopa 14) ja 15 % aiempaa paksumpi pehmustus. Uusi ergonominen lantiotoiminto tarjoaa poikkeuksellista mukavuutta, ja etumatkustajan istuimelle on saatavana valinnainen pohjetuki. "Takumi"-käsityömestarit valvovat laatua palkitulla Tahara-tehtaallamme: ihaile nahkaisen kojelaudan kauniita tikkauksia ja audiojärjestelmän tarkkuuskoneistettuja alumiinisäätimiä. Äärimmäistä hienostuneisuutta tuo ohjauspyörän ja kojelaudan uusi "Shimamoku"-viilu (musta/harmaa raidallinen puu), joka vaatii 67 valmistusvaiheita 38 päivän aikana.

LS 600h Turvallisuus - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Uusi LS tarjoaa lyömätöntä turvallisuutta päivällä ja yöllä läpimurtoteknologioiden, kuten edistyksellisen Advanced Pre-Crash Safety -järjestelmän (A-PCS) ansiosta. Ensimmäistä kertaa Lexuksessa saatava A-PCS on alan tämän hetken edistyksellisin turvajärjestelmä, joka pystyy havaitsemaan jopa harhailevat jalankulkijat. Varusteluun kuuluu lisäksi väsynyttä kuljettajaa varoittava kuljettajan valvontajärjestelmä ja kaistavahti, joka estää auton ajautumisen pois ajokaistalta. Kuolleen kulman valvontajärjestelmä varoittaa havaitsemattomista ajoneuvoista kaistaa vaihdettaessa ja peräänajon ennakoiva turvajärjestelmä aktivoi niskatuet retkahdusvammojen vähentämiseksi peräänajoissa. Pimeäajon turvallisuutta parantaa Lexuksen Night View, joka näyttää infrapunakuvaa edessä aukeavasta tiestä 12,3 tuuman näytöllä. Lopuksi ajotilanteeseen sopeutuva AHS-kaukovalojärjestelmä (Adaptive High Beam System) – Lexuksen ensimmäinen – aktivoi ajovalojen kaihtimet peittäen valot osittain niin, etteivät ne häikäise vastaantulijoita.

Kahdeksan turvatyynyä (10 turvatyynyä takaistuimen päivityspaketin kanssa) ja esikiristyvät turvavyöt suojaavat ajoneuvon matkustajia, ja edistyksellinen Pre-Crash-järjestelmämme ei ainoastaan varoita mahdollisista vaaroista vaan ryhtyy tarvittaessa myös väistötoimiin.

LS 600h:N Ajaminen - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Uusi LS 600h tarjoaa henkeäsalpaavaa suorituskykyä, mutta on silti hämmästyttävän tehokas isoksi ja edustavaksi autoksi. Tämä 5,0 litran V8-bensiinimoottorilla ja 224 hv:n sähkömoottorilla varustettu Lexuksen uusin hybridijärjestelmä tuottaa uskomattoman hienostunutta 445 hevosvoiman tehoa jatkuvalla nelivedolla. Ohjauspyörän takana voit nauttia huippukiihtyvyydestä CO2-päästöjen ollessa vain 199 g/km. Kun vaihdat EV-sähkökäyttötilaan, kulku on lähes äänetöntä ja päästöt jäävät nollaan. Ajotilan valitsimella ajotilaksi voidaan valita ECO, NORMAL, COMFORT, SPORT S, SPORT S+ tai EV (sähkökäyttö), jolloin ajo on lähes äänetöntä ja päästöt jäävät nollaan.

Mukautuva Vakionopeudensäädin

MUKAUTUVA VAKIONOPEUDENSÄÄDIN

Mukautuva vakionopeudensäädin tulee yhdessä Lexuksen Pre-Crash-turvajärjestelmän kanssa, sillä ne käyttävät samaa millimetriaaltotutkaa. Mukautuva vakionopeudensäädin pitää yllä asetettua ajonopeutta aivan kuten perinteisissä vakionopeudensäätimissä, mutta tutkan ansiosta se tunnistaa lisäksi edessä hitaammin ajavan ajoneuvon. Järjestelmä alentaa nopeutta keventämällä kaasua tai käyttämällä jarruja tilanteen mukaan.

Voit määrittää oman ja edellä ajavan ajoneuvon välisen etäisyyden, jonka järjestelmä säilyttää säätämällä nopeuden edellä ajavan ajoneuvon mukaan. Kun tie on jälleen vapaa, mukautuva vakionopeudensäädin palauttaa sujuvasti alkuperäisen ajonopeuden (0-170 km/h).

Sisätilan Mukavuus

SISÄTILAN MUKAVUUS

Sisällä uusi LS tarjoaa lyömätöntä hienostuneisuutta. Sisäänpääsyä helpottaa automaattisesti taaksepäin liukuva kuljettajan istuin ja ohjauspyörä, joka vetäytyy pois tieltä. Monipuolisesti säädettävät takaistuimet ristiselän hierontatoiminnolla ja butterfly-niskatuet kuuluvat vakiovarusteisiin. Takaistuimen keskikäsinojassa on LCD-näyttö, jolla voidaan asettaa takavyöhykkeen ilmastointi, säätää äänentoistolaitteistoa ja käyttää takaikkunan verhoa.

"Climate Concierge" -järjestelmä on yksi Lexuksen innovaatioista, joka esitellään ensimmäistä kertaa uudessa LS:ssä. Tämä integroitu järjestelmä tarkkailee jatkuvasti lämpötilaa auton sisällä ja ulkopuolella, ja säätää automaattisesti matkustamon, istuimen ja ohjauspyörän lämpötilat. Lisäksi palkittu Lexus nanoe® -tekniikka vapauttaa mikroskooppisia, negatiivisesti varautuneita ioneja, jotka raikastavat matkustamon ilman ja kosteuttavat hiuksiasi ja ihoasi.

Älykäs Valaistus

ÄLYKÄS VALAISTUS

Mukautuva I-AFS -ajovalojärjestelmä ja All-Zone-kaukovaloautomatiikka käyttää valon tunnistavaa kameraa, joka havaitsee vastaantulevien ajoneuvojen ajovalot ja edessä ajavien takavalot. Tämän jälkeen valonsädettä varjostetaan automaattisesti kaihtimilla niin, etteivät valot häiritse edessä ajavia.

Kojetaulu Ja Konsoli

KOJETAULU JA KONSOLI

Maailman edistyksellisimmällä tekniikalla varustettu LS tarjoaa uskomatonta "Omotenashia" (japanilaista vieraanvaraisuutta). Kun lähestyt autoa elektroninen älyavain taskussasi tai laukussasi, ovipeilien ja analogisen LED-kellon (varustettu GPS-toiminnolla, joka säätää kellon älykkäästi paikallisen aikavyöhykkeen mukaan) valot syttyvät ja aloittavat hienostuneen tervehdyksen. Kun olet istuutunut ja painat käynnistyspainiketta, keskinäytössä käynnistyy kaunis animaatio ja silkkisen vaalea valo virtaa kevyesti pitkin kojelautaa. Tämä on kuitenkin vasta alkua. Sisällä voit rentoutua kuuntelemalla 19 kaiuttimen Mark Levinson®-audiojärjestelmää tai katselemalla DVD- tai Blu-ray®-levyä 9 tuuman videonäytöltä.

Uuden LS:n kuljettajan istuin on uskomaton paikka. Ensimmäinen kosketuspisteesi on kauniisti muotoiltu ohjauspyörä ja alumiininen vaihteenvalitsin. Täydellisesti rentoa ajoa varten sijoitettua maailman suurinta 12,3 tuuman keskinäyttöä voidaan käyttää ääni- tai Remote Touch -ohjauksella. Jaetulla näytöllä on mahdollista näyttää samanaikaisesti erilaisia tietoja, kuten kartta/audio tai Lexuksen Night View -yönäyttö/kartta. Lisäksi se näyttää peruutuskameran kuvaa ja tekee peruuttamisesta vaivatonta.

Verhoilu Ja Sisusteet

VERHOILU JA SISUSTEET

Voit räätälöidä LS:n upeasti muotoillut sisätilat oman makusi mukaan. Valittavana on viisi nahkaverhoilua – Black, Mellow White, Topaz Brown, Light Grey tai Ivory. Voit myös valita yksilöllisistä puusomisteisista sisustusmalleista: Brown ash burl (mattapinta), Dark Brown walnut, Black & Grey shimamoku, Golden ash burl ja bamboo.

Aerodynamiikka

AERODYNAMIIKKA

Uuden LS:n aerodynamiikka on luokkansa johtava lähes tasaisen alustan ja etuovipilarin ja takavalojen pienten siivekkeiden ansiosta. Nämä ensi kertaa F1-autoissa käytetyt siivekkeet tekevät ilmaan pyörteitä, jotka vetävät ilmavirtoja sisäänpäin ja parantavat tapaa, jolla LS halkoo ilmaa. Tämä parantaa vakautta, ajettavuutta ja polttoainetaloudellisuutta sekä vähentää tuulesta johtuvaa ääntä.

Lisäksi on tehty kaikki mahdollinen, ettei tuuli pääse autoon. Korkealaatuinen laminoitu lasi, ikkunakehysten tiivistelistat ja tiukat tiivisteet takaavat erinomaisen eristyksen. Lisäetuna tämä vähentää matkustamoon tunkeutuvia ääniä, joten matkustajat voivat nauttia rauhallisemmasta matkasta. Tämä jännittävän ulkopuolen ja rauhallisten sisätilojen täydellinen sekoitus tekee LS:stä auton, jota on aivan nautinnollinen ajaa.

Matkustajan Turvallisuus

MATKUSTAJAN TURVALLISUUS

Lexus pyrkii kaikin mahdollisin tavoin estämään onnettomuudet käyttämällä edistyksellistä törmäyksenestoteknologiaa (se ei kuitenkaan koskaan korvaa valpasta ajoa). Kaikki on tehty sen hyväksi, että pahimman sattuessa kuljettaja ja matkustajat on suojattu kaikilta sivuilta. LS:n turvavarustus ylittää itse asiassa kaikki maailmanlaajuiset vaatimukset.

LS on varustettu kahdeksalla turvatyynyllä (rentoutuspaketin kanssa jopa yhdellätoista). Näihin kuuluu uraauurtava kaksikammioinen etumatkustajan turvatyyny. Törmäystilanteessa turvatyynyn keskelle muodostuu syvennys kasvojen herkille alueille, kuten nenälle ja suulle.

Lisäksi ainutlaatuinen niskatuki- ja selkänojarakenne vähentää niskan liikettä ja retkahdusvammojen vaaraa. Kun törmäys on ilmeinen (takapuskuriin asennetun millimetriaaltokameran havaitsemana), etuistuinten niskatuet liikkuvat ylös- ja eteenpäin antaen päälle lisätukea ja pehmustetta, mikä vähentää retkahdusvammojen vaaraa.

Törmäysten Välttäminen

TÖRMÄYSTEN VÄLTTÄMINEN

Ensimmäistä kertaa Lexuksessa saatava A-PCS (Advanced Pre-Crash Safety) on alan tämän hetken edistyksellisin turvajärjestelmä, joka pystyy havaitsemaan jopa harhailevat jalankulkijat. Tietokone käyttää millimetriaaltotutkaa, stereokameraa ja ajovalojen infrapunaprojektoreita, joiden avulla se laskee jatkuvasti törmäysriskiä edellä ajaviin ajoneuvoihin nähden. Jos riski on suuri, kuljettajaa varoitetaan ja jarrupainetta lisätään. Jos törmäys on väistämätön enintään 40 km/h nopeudessa, autoa jarrutetaan automaattisesti sen pysäyttämiseksi ja etuturvavyöt kiristetään.

Mark Levinson -Audiojärjestelmä

MARK LEVINSON -AUDIOJÄRJESTELMÄ

Maailman hienoin ajoneuvojen viihdejärjestelmä, 19 Peerless-kaiuttimen Mark Levinson® Reference Surround -järjestelmä on vakiovarusteena LS 600h -mallissa. Sillä matkustajat pääsevät nauttimaan täydellisestä 7.1-kanavaisesta tilaäänestä. Varustukseen kuuluvat myös Bluetooth®-matkapuhelinliitäntä, AUX-tulo sekä USB-portti iPhone-®-puhelimille ja mediasoittimille.

Mark Levinson on maailman halutuin huipputason audiojärjestelmien valmistaja maailmassa. Vuodesta 1972 lähtien Mark Levinsonin maine puhtaan äänimaailman tuottamisessa on legendaarinen: sen järjestelmät pystyvät tuottamaan hämmästyttävästi eri vivahteita ja sävyjä alkuperäiseen äänen mitään lisäämättä ja siitä mitään poistamatta. Mark Levinson rakensi itse Woodstockissa vuonna 1968 käytetyn mikserin, ja siitä lähtien hänet on tunnustettu huipputason ääniteollisuuden perustajaksi.

Useiden muiden luksusautojen valmistajien yrityksistä huolimatta vain Lexuksessa on Mark Levinsonin huipputason audiojärjestelmiä. Lexus-autot valmistetaan tieteellisen tarkasti viimeistellyn ja hiljaisen ajokokemuksen tuottamiseksi, ja ne tarjoavat täydellisen akustisen ympäristön, jossa voit nauttia konserttisalimaisesta kuuntelukokemuksesta. Kaikkien Lexus-mallien Mark Levinson -järjestelmän komponentit on säädetty, kaiuttimet sijoitettu ja järjestelmä viritetty äärimmäisen pikkutarkasti ainutlaatuisen akustisen ympäristön luomiseksi.

Hybriditeho

HYBRIDITEHO

LS 600h -mallin huippusuorituskyvyn taustalla on vuosikymmenien johtava täyshybriditekniikka. Lexuksen innovatiivinen hybridijärjestelmä yhdistää älykkäästi tarkkuusvalmistetun 5 litran V8-suoraruiskutusbensiinimoottorin huipputehokkaaseen sähkömoottoriin, ja lopputulos on mykistävä. Moottorien toiminta on äärimmäisen saumatonta ja yhteensä 445 hv:n tehon ansiosta auto kiihtyy 0–100 km/h vain 6,1 sekunnissa. Kulutuslukemat ovat pudonneet 8,6 litraan / 100 km. Ja CO2-päästöt ovat vain 199 g/km – paljon vähemmän, mitä tämän luokan autoissa on totuttu näkemään. Lisäksi LS voidaan vaihtaa ECO-tilaan, jolloin auton kaasu ja ilmastointi säädetään uudelleen säästämään polttoainetta ja vähentämään päästöjä entisestään.

LS:n aivot ovat edistyksellinen tehonohjausyksikkö (PCU), joka huolehtii tämän ainutlaatuisen täyshybridimoottorin energianhallinnasta. EV-sähkökäyttötilassa ajoneuvo ei tuota lainkaan CO2,/sub>- tai NOx-päästöjä, ei kuluta bensiiniä ja on lähes täydellisen äänetön. Tehonohjausyksikkö vaihtaa oletuksena tähän tilaan, kun moottori käynnistetään tai ajetaan hitaalla nopeudella. Nopeuden kasvaessa bensiinimoottori otetaan saumattomasti käyttöön sähkömoottorin rinnalle. Suuremmilla nopeuksilla tehokasta sähkömoottoria käytetään tasaisen ja välittömän väännön tuottamiseen kiihdytettäessä. Kompaktia hybridiakkua ei tarvitse koskaan ladata, sillä kineettinen energia otetaan talteen jarrutettaessa tai hidastettaessa. Tämä energia muunnetaan sitten akkuun varastoitavaksi.

LS:ssä on jatkuva nelivetojärjestelmä, jonka antaman lisäpidon ansiosta auto on vaativimmissakin ajo-olosuhteissa kuin kotonaan. Sen hybridivoimansiirtoon kuuluu sähkömoottori, generaattoriteho, voiman jakava planeettavaihdemekanismi ja moottorin nopeuden alennusvaihteet samassa kevyessä ja kompaktissa kotelossa, joka ei ole juurikaan perinteistä automaattivaihteistoa isompi.

Kaiken kaikkiaan LS 600h on teknologinen saavutus, joka voi olla vain Lexuksen ylittämättömän nerokkuuden tulosta.

Dynaaminen Hallinta

DYNAAMINEN HALLINTA

Uutta LS:ää ajaessasi tunnet kuuluvasi yhteen auton kanssa, joka on sekä kauniin tasapainoinen että erittäin dynaaminen. Sen uskomattoman jäykkä alusta (rakennettu uudella laserruuvihitsauksella ja ilmailualalta vaikutteita saaneella liimatekniikalla) ja ilmajousitus takaavat poikkeuksellisen tarkan ajettavuuden ja ajomukavuuden. Huippumoderni VDIM-ajonhallintajärjestelmä on vakiovaruste ja muuttuvavälityksinen ohjaus säätyy ajonopeuden mukaan. Hätätilanteissa se säätää automaattisesti ja auttaa ohjaamaan pois vaaratilanteesta.

Tämän mallin edistyksellinen nelivetotekniikka lisää ajettavuuteen ja pitoon täysin uuden ulottuvuuden. Normaalioloissa järjestelmä jakaa voiman 40/60 etu- ja takapyörien välillä. Haastavammissa ajo-olosuhteissa voima jaetaan välittömästi uudelleen niin, että pitoa on siellä, missä sitä eniten tarvitaan. LS 600h:ssa on vakiona suorituskykyiset Brembo®-jarrut, jotka pysäyttävät auton tehokkaasti ja varmasti.

Jousitus

JOUSITUS

LS:n erinomainen tasapaino ja käsiteltävyys ovat mestarillisen autosuunnitteluun tulosta. Yhteenkuuluvuuden tunne, jonka kuljettaja kokee tässä inspiroivassa sedanissa, johtuu osittain sen kevyellä, alumiinisella monivarsituennalla varustetusta ilmajousituksesta - sekä edessä että takana. Tämä yhdistettynä tehokkaisiin paineilmaiskunvaimentimiin takaa poikkeuksellisen ajettavuuden ja ajomukavuuden. Mukautuvan jousituksen ansiosta kuljettaja voi hienosäätää ajettavuutta ajotilan valitsimella. LS:n ajaminen antaa virheettömän sujuvuuden ja täydellisen hallinnan tunteen.

EI HAKUTULOKSIA

Hakuasi vastaavia ajoneuvon ominaisuuksia ei ole. Laajenna hakua ja yritä uudelleen.

MIKÄ ON F SPORT?

Lexus LS 600h F SPORT

TÄYSIN UUDESSA LS F SPORT -MALLISSA HIENOSTUNEISUUS KOHTAA DYNAMIIKAN.

LFA V10 -superautomme ja äärimmäisen tehokkaan IS F -sedanimme virittäneen tiimin kehittämässä F SPORT -mallissa aistii näiden kahden auton uskomatonta henkeä. F SPORT -mallin "F"-kirjain viittaa tämän tehoautodivisioonan syntymäpaikkaan ja tärkeimpään testauspaikkaan: Fuji Speedway -moottorirataan, joka on Fuji-vuoren lähellä sijaitseva Japanin FIA-sertifioitu ykkösluokan kilparata. Ajettavuuden ja suorituskyvyn parantamiseksi LS F SPORT -mallia on madallettu kymmenen millimetriä. Ajonautintoa lisäävät isot tuuletetut Brembo®-levyjarrut ja 19" taotut alumiinivanteet.

LFA-superautotiimin kehittämällä uudella urheilujousituksella varustetussa LS 600h F SPORT -mallissa on lisäksi ajotarkkuutta parantavat aktiiviset kallistuksenvakaajat. Sisältä ohjaamosta löytyy kohokuvioidulla F SPORT -logolla varustetut urheiluistuimet, alumiinipolkimet ja -somisteet sekä rei'itetyllä nahalla viimeistelty ohjauspyörä ja vaihteenvalitsin. LS 460 F SPORT -mallissa koet ylimääräistä jännitystä kaasun "piipatessa" automaattisesti vaihteiden välillä samalla, kun luistonestotasauspyörästö parantaa pitoa ja ajettavuutta.

Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota sinulle parhaan Lexus-käyttökokemuksen. Mikäli et muuta evästeasetuksia, oletamme että halua käyttää suositeltuja evästeasetuksiamme.

LUE LISÄÄ