concept cars

KONSEPTIAUTOT

Lexuksen konseptiautot antavat kiehtovan kuvan tulevasta muotoilusuuntauksesta.

main menu lexus brand

INNOVATIIVISTA
MUOTOILUA

Tässä osassa esitellään Lexuksen huomattavimpia muotoilukonsepteja ja näyttelyitä.

hybrid cars

HYBRIDIAUTOT

Hybridiautoja on useita erityyppisiä ja niillä kaikilla on yksi yhteinen ominaisuus.

lexus service

LEXUS-
PALVELUT

Lexuksen omistaminen on paljon enemmän kuin vain auton omistaminen.

LS 600h L

NAUTI TÄYSHYBRIDIN TEHOSTA JA YLELLISESTÄ LISÄTILASTA.

YLELLISTÄ LISÄTILAA PITKÄN AKSELIVÄLIN VERSIONA

LS 600h L SEDAN TARJOAA AINUTKERTAISTA HYBRIDIVOIMAA YHDISTETTYNÄ INNOVAATIOIHIN, VIRHEETTÖMÄÄN KÄSITYÖHÖN JA MUKAVUUTEEN.

Tilavuus, mukavuus ja hienostunut viimeistely tekevät LS 600h L:ssä matkustamisesta aidon elämyksen. Jo alkuperäisen LS:n kehityksessä vuonna 1989 näkyi tinkimätön asenne, jonka voi aistia myös tämän päivän LS 600h L:ssä.

LS on suunniteltu täysin matkustajia varten. Autossa on suuri multimedianäyttö, kehittynyt ilmastointijärjestelmä ja Advanced Pre-Crash -tekniikka. Sekä kuski että matkustajat kokevat ainutlaatuisen matkustusmukavuuden. LS on myös maailman hiljaisin luksussedan: rauhallinen tila, jossa voi nauttia keskustelusta ja soittaa tärkeitä puheluita ilman häiriöitä. Pidempi akseliväli lisää entisestään tilan ja ylellisyyden tunnetta. Uudenlaiset innovaatiot mahdollistavat LS 600h L:n sisätilojen rauhan, tarjoten matkustajille pakopaikan ulkomaailman melulta ja häiriöiltä. LS:n runko on suunniteltu aiempaa jäykemmäksi tärinän vähentämiseksi.

Tuulen humina on vähentynyt lähes tasaisen alustan ansiosta. Lisäksi pienet siivekkeet etuovissa ja takavaloissa vähentävät melua. Rengasmelua on vähennetty uusilla onttokammioisilla renkailla ja ajotilan valitsimen COMFORT-tila säätää ilmajousituksen pehmeämpää ja rennompaa ajoa varten.

Ulkopuolen design on hiljaisen itsevarma. Lexuksen ikoninen etusäleikkö henkii hienostuneisuutta. Virtaviivaiset päivävalot ja sumuvalot kehystävät Lexuksen L-kirjainta. Sisätiloissa on runsaasti tilaa viidelle hengelle. LS 600h L:n ajaminen tarjoaa henkeäsalpaavaa suorituskykyä. Viimeisin Lexus Hybrid Drive sisältää 5,0 litran V8-bensiinimoottorinja 224-hevosvoimaisen sähkömoottorin. Nelivedolla varustettu täyshybridi tuottaa yhteensä 445 hevosvoiman tehon. Dynaamisempaa ajokokemusta kaipaava voi valita urheilullisen F SPORT -mallin.

Lexus LS 600h L Hybrid yksityiskohta verhoilusta

PÄÄTIMME, ETTÄ UUDEN LS:N ON POIKETTAVA LUOVALLA TAVALLA PERINTEISISTÄ NORMEISTA. TAVOITTEENAMME ON AJONEUVO, JOKA ON ERITTÄIN EDISTYKSELLINEN JA ÄLYKÄS JA VETOAA SAMALLA MYÖS AISTEIHIN JA TUNTEISIIN.

Hideki Watanabe , LS:n pääinsinööri

AUTON OMINAISUUDET

TUTUSTU LS 600h L -MALLIIN LÄHEMMIN

LS 600h L Sisältä - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Kuljettajalle ja matkustajille uusi LS on uskomaton auto matkustaa, rentoutua ja työskennellä. Pitkilläkin matkoilla. Ruhtinaallisessa kuljettajan nahkaistuimessa on 16 sähkösäätöä (etumatkustajalla jopa 14) ja 15 % aiempaa paksumpi pehmustus. Uusi ergonominen lantiotoiminto tarjoaa poikkeuksellista mukavuutta, ja etumatkustajan istuimelle on saatavana valinnainen pohjetuki. "Takumi"-käsityömestarit valvovat laatua palkitulla Tahara-tehtaallamme: ihaile nahkaisen kojelaudan kauniita tikkauksia ja audiojärjestelmän tarkkuuskoneistettuja alumiinisäätimiä. Äärimmäistä hienostuneisuutta tuo ohjauspyörän ja kojelaudan uusi "Shimamoku"-viilu (musta/harmaa raidallinen puu), joka vaatii 67 valmistusvaiheita 38 päivän aikana.

Niille, jotka haluavat olla kuljetettavina, LS 600h L:n pitkän akselivälin malli voidaan varustaa myös jalkatuella varustetulla kallistuvalla rentoutusistuimella. Kahdeksan ilmataskua antavat "Shiatsu"-hierontaa hartioille ja selälle.

LS 600h L:n Ajaminen - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Uusi LS 600h L tarjoaa henkeäsalpaavaa suorituskykyä, mutta on silti hämmästyttävän tehokas isoksi ja edustavaksi autoksi. Tämä 5,0 litran V8-bensiinimoottorilla ja 224 hv:n hp sähkömoottorilla varustettu Lexuksen uusin hybridijärjestelmä tuottaa uskomattoman hienostunutta 445 hevosvoiman tehoa jatkuvalla nelivedolla. Ohjauspyörän takana voit nauttia huippukiihtyvyydestä CO2-päästöjen ollessa vain 199 g/km. Kun vaihdat EV-sähkökäyttötilaan, kulku on lähes äänetöntä ja päästöt jäävät nollaan. Ajotilan valitsimella ajotilaksi voidaan valita ECO, NORMAL, COMFORT, SPORT S, SPORT S+ tai EV (sähkökäyttö), jolloin ajo on lähes äänetöntä ja päästöt jäävät nollaan.

LS 600h L: n Turvallisuus - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Uusi LS tarjoaa lyömätöntä turvallisuutta päivällä ja yöllä läpimurtoteknologioiden, kuten edistyksellisen Advanced Pre-Crash Safety -järjestelmän (A-PCS) ansiosta. Ensimmäistä kertaa Lexuksessa saatava A-PCS on alan tämän hetken edistyksellisin turvajärjestelmä, joka pystyy havaitsemaan jopa harhailevat jalankulkijat. Varusteluun kuuluu lisäksi väsynyttä kuljettajaa varoittava kuljettajan valvontajärjestelmä ja kaistavahti, joka estää auton ajautumisen pois ajokaistalta. Kuolleen kulman valvontajärjestelmä varoittaa havaitsemattomista ajoneuvoista kaistaa vaihdettaessa ja peräänajon ennakoiva turvajärjestelmä aktivoi niskatuet retkahdusvammojen vähentämiseksi peräänajoissa. Pimeäajon turvallisuutta parantaa Lexuksen Night View, joka näyttää infrapunakuvaa edessä aukeavasta tiestä 12,3 tuuman näytöllä. Lopuksi ajotilanteeseen sopeutuva AHS-kaukovalojärjestelmä (Adaptive High Beam System) – Lexuksen ensimmäinen – aktivoi ajovalojen kaihtimet peittäen valot osittain niin, etteivät ne häikäise vastaantulijoita.

Kahdeksan turvatyynyä (10 turvatyynyä takaistuimen päivityspaketin kanssa) ja esikiristyvät turvavyöt suojaavat ajoneuvon matkustajia, ja edistyksellinen Pre-Crash-järjestelmämme ei ainoastaan varoita mahdollisista vaaroista vaan ryhtyy tarvittaessa myös väistötoimiin.

Mukautuva Vakionopeudensäädin

MUKAUTUVA VAKIONOPEUDENSÄÄDIN

Mukautuva vakionopeudensäädin tulee yhdessä Lexuksen Pre-Crash-turvajärjestelmän kanssa, sillä ne käyttävät samaa millimetriaaltotutkaa. Mukautuva vakionopeudensäädin pitää yllä asetettua ajonopeutta aivan kuten perinteisissä vakionopeudensäätimissä, mutta tutkan ansiosta se tunnistaa lisäksi edessä hitaammin ajavan ajoneuvon. Järjestelmä alentaa nopeutta keventämällä kaasua tai käyttämällä jarruja tilanteen mukaan.

Voit määrittää oman ja edellä ajavan ajoneuvon välisen etäisyyden, jonka järjestelmä säilyttää säätämällä nopeuden edellä ajavan ajoneuvon mukaan. Kun tie on jälleen vapaa, mukautuva vakionopeudensäädin palauttaa sujuvasti alkuperäisen ajonopeuden (0-170 km/h).

Matkustajan Turvallisuus

MATKUSTAJAN TURVALLISUUS

Lexus pyrkii kaikin mahdollisin tavoin estämään onnettomuudet käyttämällä edistyksellistä törmäyksenestoteknologiaa (se ei kuitenkaan koskaan korvaa valpasta ajoa). Kaikki on tehty sen hyväksi, että pahimman sattuessa kuljettaja ja matkustajat on suojattu kaikilta sivuilta. LS:n turvavarustus ylittää itse asiassa kaikki maailmanlaajuiset vaatimukset.

Matkustajien suojaksi on jopa yksitoista (rentoutusistuimen kanssa) turvatyynyä, mukaan lukien kaksivaiheiset kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt ja polviturvatyynyt. Lisäksi etumatkustajaa suojaa vammoilta innovatiivinen kaksikammioinen turvatyyny, jonka syvennys suojaa kasvojen herkkiä alueita. Varustukseen voidaan valita myös kumouksellinen takaistuimen istuintyynyn turvatyyny. Ainutlaatuisena tämän luokan autossa se täyttää istuintyynyn etuosan ja estää matkustajaa liukumasta eteenpäin.

Lisäksi ainutlaatuinen niskatuki- ja selkänojarakenne vähentää niskan liikettä ja retkahdusvammojen vaaraa. Kun törmäys on ilmeinen (takapuskuriin asennetun millimetriaaltokameran havaitsemana), etuistuinten niskatuet liikkuvat ylös- ja eteenpäin antaen päälle lisätukea ja pehmustetta, mikä vähentää retkahdusvammojen vaaraa.

Kojetaulu Ja Konsoli

KOJETAULU JA KONSOLI

Maailman edistyksellisimmällä tekniikalla varustettu LS tarjoaa uskomatonta "Omotenashia" (japanilaista vieraanvaraisuutta). Kun lähestyt autoa elektroninen älyavain taskussasi tai laukussasi, ovipeilien ja analogisen LED-kellon (varustettu GPS-toiminnolla, joka säätää kellon älykkäästi paikallisen aikavyöhykkeen mukaan) valot syttyvät ja aloittavat hienostuneen tervehdyksen. Kun olet istuutunut ja painat käynnistyspainiketta, keskinäytössä käynnistyy kaunis animaatio ja silkkisen vaalea valo virtaa kevyesti pitkin kojelautaa. Tämä on kuitenkin vasta alkua. Sisällä voit rentoutua kuuntelemalla 19 kaiuttimen Mark Levinson®-audiojärjestelmää tai katselemalla DVD- tai Blu-ray®-levyä 9 tuuman videonäytöltä.

Uuden LS:n kuljettajan istuin on uskomaton paikka. Ensimmäinen kosketuspisteesi on kauniisti muotoiltu ohjauspyörä ja alumiininen vaihteenvalitsin. Täydellisesti rentoa ajoa varten sijoitettua maailman suurinta 12,3 tuuman keskinäyttöä voidaan käyttää ääni- tai Remote Touch -ohjauksella. Jaetulla näytöllä on mahdollista näyttää samanaikaisesti erilaisia tietoja, kuten kartta/audio tai Lexuksen Night View -yönäyttö/kartta. Lisäksi se näyttää peruutuskameran kuvaa ja tekee peruuttamisesta vaivatonta.

Älykäs Valaistus

ÄLYKÄS VALAISTUS

Mukautuva I-AFS -ajovalojärjestelmä ja All-Zone-kaukovaloautomatiikka käyttää valon tunnistavaa kameraa, joka havaitsee vastaantulevien ajoneuvojen ajovalot ja edessä ajavien takavalot. Tämän jälkeen valonsädettä varjostetaan automaattisesti kaihtimilla niin, etteivät valot häiritse edessä ajavia.

Sisätilan Mukavuus

SISÄTILAN MUKAVUUS

Sisällä uusi LS tarjoaa lyömätöntä hienostuneisuutta. Sisäänpääsyä helpottaa automaattisesti taaksepäin liukuva kuljettajan istuin ja ohjauspyörä, joka vetäytyy pois tieltä. Monipuolisesti säädettävät takaistuimet ristiselän hierontatoiminnolla ja butterfly-niskatuet kuuluvat vakiovarusteisiin. Takaistuimen keskikäsinojassa on LCD-näyttö, jolla voidaan asettaa takavyöhykkeen ilmastointi, säätää äänentoistolaitteistoa ja käyttää takaikkunan verhoa.

"Climate Concierge" -järjestelmä on yksi Lexuksen innovaatioista, joka esitellään ensimmäistä kertaa uudessa LS:ssä. Tämä integroitu järjestelmä tarkkailee jatkuvasti lämpötilaa auton sisällä ja ulkopuolella, ja säätää automaattisesti matkustamon, istuimen ja ohjauspyörän lämpötilat. Lisäksi palkittu Lexus nanoe® -tekniikka vapauttaa mikroskooppisia, negatiivisesti varautuneita ioneja, jotka raikastavat matkustamon ilman ja kosteuttavat hiuksiasi ja ihoasi.

LS 600h L on saatavana rentoutusistuimella, joka kallistuu jopa 45 astetta ja tukee paremmin reisiä ja jalkoja. Istuimen selkänojassa on kahdeksan ilmataskua, jotka antavat "Shiatsu"-akupistehierontaa – kaukosäätimellä. 4 tai 5 istuimen versioissa on lisäksi infrapunatunnistimet, jotka seuraavat takamatkustajien kehon lämpötilaa ja säätävät ilmastoinnin ja istuinlämmityksen/-jäähdytyksen sen mukaan.

Jousitus

JOUSITUS

LS:n erinomainen tasapaino ja käsiteltävyys ovat mestarillisen autosuunnitteluun tulosta. Yhteenkuuluvuuden tunne, jonka kuljettaja kokee tässä inspiroivassa sedanissa, johtuu osittain sen kevyellä, alumiinisella monivarsituennalla varustetusta ilmajousituksesta - sekä edessä että takana. Tämä yhdistettynä tehokkaisiin paineilmaiskunvaimentimiin takaa poikkeuksellisen ajettavuuden ja ajomukavuuden. Mukautuvan jousituksen ansiosta kuljettaja voi hienosäätää ajettavuutta ajotilan valitsimella. LS:n ajaminen antaa virheettömän sujuvuuden ja täydellisen hallinnan tunteen.

Dynaaminen Hallinta

DYNAAMINEN HALLINTA

Uutta LS:ää ajaessasi tunnet kuuluvasi yhteen auton kanssa, joka on sekä kauniin tasapainoinen että erittäin dynaaminen. Sen uskomattoman jäykkä alusta (rakennettu uudella laserruuvihitsauksella ja ilmailualalta vaikutteita saaneella liimatekniikalla) ja ilmajousitus takaavat poikkeuksellisen tarkan ajettavuuden ja ajomukavuuden. Huippumoderni VDIM-ajonhallintajärjestelmä on vakiovaruste ja muuttuvavälityksinen ohjaus säätyy ajonopeuden mukaan. Hätätilanteissa se säätää automaattisesti ja auttaa ohjaamaan pois vaaratilanteesta.

Aerodynamiikka

AERODYNAMIIKKA

Uuden LS:n aerodynamiikka on luokkansa johtava lähes tasaisen alustan ja etuovipilarin ja takavalojen pienten siivekkeiden ansiosta. Nämä ensi kertaa F1-autoissa käytetyt siivekkeet tekevät ilmaan pyörteitä, jotka vetävät ilmavirtoja sisäänpäin ja parantavat tapaa, jolla LS halkoo ilmaa. Tämä parantaa vakautta, ajettavuutta ja polttoainetaloudellisuutta sekä vähentää tuulesta johtuvaa ääntä.

Lisäksi on tehty kaikki mahdollinen, ettei tuuli pääse autoon. Korkealaatuinen laminoitu lasi, ikkunakehysten tiivistelistat ja tiukat tiivisteet takaavat erinomaisen eristyksen. Lisäetuna tämä vähentää matkustamoon tunkeutuvia ääniä, joten matkustajat voivat nauttia rauhallisemmasta matkasta. Tämä jännittävän ulkopuolen ja rauhallisten sisätilojen täydellinen sekoitus tekee LS:stä auton, jota on aivan nautinnollinen ajaa.

Törmäysten Välttäminen

TÖRMÄYSTEN VÄLTTÄMINEN

Ensimmäistä kertaa Lexuksessa saatava A-PCS (Advanced Pre-Crash Safety) on alan tämän hetken edistyksellisin turvajärjestelmä, joka pystyy havaitsemaan jopa harhailevat jalankulkijat. Tietokone käyttää millimetriaaltotutkaa, stereokameraa ja ajovalojen infrapunaprojektoreita, joiden avulla se laskee jatkuvasti törmäysriskiä edellä ajaviin ajoneuvoihin nähden. Jos riski on suuri, kuljettajaa varoitetaan ja jarrupainetta lisätään. Jos törmäys on väistämätön enintään 40 km/h nopeudessa, autoa jarrutetaan automaattisesti sen pysäyttämiseksi ja etuturvavyöt kiristetään.

Mark Levinson -Audiojärjestelmä

MARK LEVINSON -AUDIOJÄRJESTELMÄ

Mark Levinson on maailman halutuin huipputason audiojärjestelmien valmistaja maailmassa. Vuodesta 1972 lähtien Mark Levinsonin maine puhtaan äänimaailman tuottamisessa on legendaarinen: sen järjestelmät pystyvät tuottamaan hämmästyttävästi eri vivahteita ja sävyjä alkuperäiseen äänen mitään lisäämättä ja siitä mitään poistamatta. Mark Levinson rakensi itse Woodstockissa vuonna 1968 käytetyn mikserin, ja siitä lähtien hänet on tunnustettu huipputason ääniteollisuuden perustajaksi.

Useiden muiden luksusautojen valmistajien yrityksistä huolimatta vain Lexuksessa on Mark Levinsonin huipputason audiojärjestelmiä. Lexus-autot valmistetaan tieteellisen tarkasti viimeistellyn ja hiljaisen ajokokemuksen tuottamiseksi, ja ne tarjoavat täydellisen akustisen ympäristön, jossa voit nauttia konserttisalimaisesta kuuntelukokemuksesta. Kaikkien Lexus-mallien Mark Levinson -järjestelmän komponentit on säädetty, kaiuttimet sijoitettu ja järjestelmä viritetty äärimmäisen pikkutarkasti ainutlaatuisen akustisen ympäristön luomiseksi.

Maailman hienoin ajoneuvojen viihdejärjestelmä, 19 Peerless-kaiuttimen Mark Levinson® Reference Surround -järjestelmä on vakiovarusteena LS 600h L -mallissa. Sillä matkustajat pääsevät nauttimaan täydellisestä 7.1-kanavaisesta tilaäänestä. Varustukseen kuuluvat myös Bluetooth®-matkapuhelinliitäntä, AUX-tulo sekä USB-portti iPhone-®-puhelimille ja mediasoittimille. Kun LS on pysäköitynä, sen 12,3 tuuman näytöltä voidaan myös katsella DVD-elokuvia huippulaadukkaalla HD-äänellä.

Verhoilu Ja Sisusteet

VERHOILU JA SISUSTEET

Voit räätälöidä LS:n upeasti muotoillut sisätilat oman makusi mukaan. Valittavana on viisi nahkaverhoilua – Black, Mellow White, Topaz Brown, Light Grey tai Ivory. Voit myös valita yksilöllisistä puusomisteisista sisustusmalleista: Brown ash burl (mattapinta), Dark Brown walnut, Black & Grey shimamoku, Golden ash burl ja bamboo.

Hybriditeho

HYBRIDITEHO

LS 600h L -mallin huippusuorituskyvyn taustalla on vuosikymmenien johtava täyshybriditekniikka. Lexuksen innovatiivinen hybridijärjestelmä yhdistää älykkäästi tarkkuusvalmistetun 5 litran V8-suoraruiskutusbensiinimoottorin huipputehokkaaseen sähkömoottoriin, ja lopputulos on mykistävä. Moottorien toiminta on äärimmäisen saumatonta ja yhteensä 445 hv:n tehon ansiosta auto kiihtyy 0–100 km/h vain 6,1 sekunnissa. Kulutuslukemat ovat pudonneet 8,6 litraan / 100 km. Ja CO2-päästöt ovat vain 199 g/km – paljon vähemmän, mitä tämän luokan autoissa on totuttu näkemään. Lisäksi LS voidaan vaihtaa ECO-tilaan, jolloin auton kaasu ja ilmastointi säädetään uudelleen säästämään polttoainetta ja vähentämään päästöjä entisestään.

LS:n aivot ovat edistyksellinen tehonohjausyksikkö (PCU), joka huolehtii tämän ainutlaatuisen täyshybridimoottorin energianhallinnasta. EV-sähkökäyttötilassa ajoneuvo ei tuota lainkaan CO2- tai NOx-päästöjä, ei kuluta bensiiniä ja on lähes täydellisen äänetön. Tehonohjausyksikkö vaihtaa oletuksena tähän tilaan, kun moottori käynnistetään tai ajetaan hitaalla nopeudella. Nopeuden kasvaessa bensiinimoottori otetaan saumattomasti käyttöön sähkömoottorin rinnalle. Suuremmilla nopeuksilla tehokasta sähkömoottoria käytetään tasaisen ja välittömän väännön tuottamiseen kiihdytettäessä. Kompaktia hybridiakkua ei tarvitse koskaan ladata, sillä kineettinen energia otetaan talteen jarrutettaessa tai hidastettaessa. Tämä energia muunnetaan sitten akkuun varastoitavaksi.

LS:ssä on jatkuva nelivetojärjestelmä, jonka antaman lisäpidon ansiosta auto on vaativimmissakin ajo-olosuhteissa kuin kotonaan. Sen hybridivoimansiirtoon kuuluu sähkömoottori, generaattoriteho, voiman jakava planeettavaihdemekanismi ja moottorin nopeuden alennusvaihteet samassa kevyessä ja kompaktissa kotelossa, joka ei ole juurikaan perinteistä automaattivaihteistoa isompi.

Kaiken kaikkiaan LS 600h L on teknologinen saavutus, joka voi olla vain Lexuksen ylittämättömän nerokkuuden tulosta.

EI HAKUTULOKSIA

Hakuasi vastaavia ajoneuvon ominaisuuksia ei ole. Laajenna hakua ja yritä uudelleen.

Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota sinulle parhaan Lexus-käyttökokemuksen. Mikäli et muuta evästeasetuksia, oletamme että halua käyttää suositeltuja evästeasetuksiamme.

LUE LISÄÄ