concept cars

KONSEPTIAUTOT

Lexuksen konseptiautot antavat kiehtovan kuvan tulevasta muotoilusuuntauksesta.

main menu lexus brand

INNOVATIIVISTA
MUOTOILUA

Tässä osassa esitellään Lexuksen huomattavimpia muotoilukonsepteja ja näyttelyitä.

hybrid cars

HYBRIDIAUTOT

Hybridiautoja on useita erityyppisiä ja niillä kaikilla on yksi yhteinen ominaisuus.

lexus service

LEXUS-
PALVELUT

Lexuksen omistaminen on paljon enemmän kuin vain auton omistaminen.

GS 300h

UUSI GS 300h. ON TÄYSIN KOHTUULLISTA HALUTA KAIKKI.


Hevosvoima (hv) 223
CO2-päästöt, yhdistetty (g/km) 104
Yhdistetty kulutus (l/100km) 4,4
Kiihtyvyys 0-100 km/h (s) 9,0
Huippunopeus (km/h) 190

ALKAEN 60 403,71 €

YLELLISYYTTÄ JA MATKUSTUSMUKAVUUTTA

223 HV:N HYBRIDITEHO SULAVALLA PORTAATTOMALLA
AUTOMAATTIVAIHTEISTOLLA JA PIENILLÄ CO2-PÄÄSTÖILLÄ.

GS 300h:ssa on hienostunut Lexus Hybrid Drive, joka yhdistää älykkäästi edistyksellisen 2,5 litran suorasuihkutusmoottorin ja huipputehokkaan sähkömoottorin. GS 300h:n ajaminen on hienostunutta ja rentouttavaa. Se kuluttaa ainoastaan 4,4 l/100 km*.

Valitse haluamasi ajokokemus: Taloudellinen ECO-tila, ylelliseen matkantekoon sopiva Normal-tila tai dynaaminen Sport-tila. Voit myös valita sähkökäyttötilan, jolla voit ajaa lähes äänettömästi käyttämättä lainkaan bensiiniä ja tuottamatta päästöjä.

*Comfort-mallissa

HINNAT JA TEKNISET TIEDOT

KATSO YKSITYISKOHDAT JA VERTAILE EROJA

Comfort

  • 17" kevytmetallivanteet (225/50R17)
  • LED-ajovalot
  • Pysäköintitutkan sensorit, edessä ja takana
  • 2-alueinen automaattinen ilmastointi

ALKAEN 60 403,71 €

VALITSE TOINEN MALLI VERTAILUUN

Lexus GS 300h Hybrid LED ajovalot

UUSI GS EDUSTAA VAIKUTTAVAA MUUTOSTA. ESIMERKKEINÄ ROHKEA ETUSÄLEIKKÖ TAI TEKNISET LÄPIMURROT, KUTEN LEXUKSEN DYNAAMINEN KÄSITTELY JA TOISEN SUKUPOLVEN LEXUS HYBRID DRIVE.

Yukihiko Yaguchi, GS:n pääinsinööri

AUTON OMINAISUUDET

TUTUSTU GS 300h -MALLIIN LÄHEMMIN

GS 300h:n ajaminen - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

GS on täysin uudentyyppinen Lexus-sedan, joka on kehitetty maailman edistyksellisimmässä ajosimulaattorissa ja testattu sen jälkeen yli 1,6 miljoonalla ajokilometrillä. Aloitimme lisäämällä alustan jäykkyyttä, asensimme uudet vaimentimet ja valmistimme uuden monivarsituetun takajousituksen. Sitten loimme hienostuneen aerodynaamisen konseptin, joka siirtää ilmavirran lähemmäs ajoneuvon koria dynaamisen suorituskyvyn ja ohjaustarkkuuden tehostamiseksi. Lisäsimme edelleen tämän auton luokkansa johtavaa viimeistelyä sileillä pohjalevyillä ja takavalojen siivekkeillä, jotka lisäävät vakautta ja vähentävän tuulen aiheuttamaa ääntä.

GS 300h sisältä - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Tunnet uuden GS:n hämmästyttävän laadun koskettaessasi ensi kertaa kauniisti tikattua nahkaista ohjauspyörää tai tarkkuuskoneistettuja alumiinisia äänenhallintalaitteita. Auton hohtava maalipinta märkähiotaan käsin (aikaa vievä prosessi, jota käyttävät yleensä vain erikoisautojen rakentajat) ja lopputulos tarkastetaan sekä silmämääräisesti että digitaalisesti täydellisen pinnan varmistamiseksi. Lexuksen ikonisen LFA-superauton tehtaalla valmistettavaa GS-tuotantoa valvovat Lexuksen Takumi-ammattilaiset. Nämä äärimmäisen koulutetut käsityömestarit tarkastavat viimeistä piirtoa myöten, että jokainen auto täyttää Lexuksen ylivertaiset laatustandardit.

GS 300h ja turvallisuus - Kohokohdat

KOHOKOHDAT

Lexus on aina ollut edelläkävijä turvallisuuden ja kuljettajaa avustavien teknologioiden kehityksessä. Se testaa kaikki uudet mallit maailman suurimmassa ajosimulaattorissa. Uusi GS on hyötynyt Lexuksen johtavasta asemasta onnettomuuksien ennaltaehkäisyn tutkimuksessa, ja sen vakiovarustukseen kuuluu nyt uraauurtava Lexus Safety System + -järjestelmä. Järjestelmään sisältyy Pre-Crash-järjestelmä jalankulkijoiden tunnistuksella, ajosuunnan säilyttävä edistynyt kaistavahti, kuljettajalle liikennemerkeistä ilmoittava liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, automaattiset kaukovalot yönäkyvyyden parantamiseksi sekä mukautuva vakionopeussäädin nopeuden sovittamiseksi edellä ajavan ajoneuvon nopeuteen.

Atkinson työkierto -bensiinimoottori

ATKINSON TYÖKIERTO -BENSIINIMOOTTORI

Innovatiivisella D-4S-suoraruiskutuksella ja VVT-i-kaksoisteknologialla varustettu äärimmäisen tehokas Atkinson työkierto -moottori on GS 300h:n (2,5 litraa, 4 sylinteriä) ytimessä. Nämä Start/Stop-teknologialla varustetut uraauurtavat voimalinjat auttavat vähentämään polttoaineenkulutusta ja päästöjä entisestään.

EV-sähkökäyttötila

SÄHKÖKÄYTTÖTILA

Akun varauksen ollessa riittävä voit ajaa EV-sähkökäyttötilassa hitailla nopeuksilla lyhyitä matkoja käyttäen ainoastaan sähkötehoa. EV-tila on lähes äänetön, päästötön eikä kuluta lainkaan polttoainetta. Tämä on ihanteellista esimerkiksi hitaassa kaupunkiliikenteessä tai pysäköintihalleissa.

Täyshybridin suorituskyky

TÄYSHYBRIDIN SUORITUSKYKY

Uusi GS 300h tuottaa vaikuttavaa täyshybridisuorituskykyä ja kiihtyy 0-100 km/h 9,0 sekunnissa (huippunopeus 190 km/h, missä sallittu). GS 300h:n yhdistetyt kokonaispäästöt ovat vain 104 g/km* ja polttoaineenkulutus vain 4,4 l/100 km*.

* Comfort-malli.

Tehon ohjausyksikkö

TEHONOHJAUSYKSIKKÖ (PCU)

Lexus Hybrid Drive -järjestelmän "aivot", eli tehonohjausyksikkö (PCU) huolehtii jatkuvasti tehoresurssien - sähkö, bensiini tai molempien yhdistelmä - jakamisesta parhaalla mahdollisella tavalla. PCU varmistaa myös, että hybridiakkua ladataan tarpeen mukaan joko ohjaamalla moottorin tehoa generaattoriin tai regeneratiivisen jarrutuksen kautta.

Regeneratiivinen jarrutus

REGENERATIIVINEN JARRUTUS

Kun autoa jarrutetaan tai sen nopeutta hidastetaan, pyörät ajavat suurtehosähkömoottoria siten, että se toimii generaattorina. Kineettinen energia, joka muutoin menetettäisiin lämpönä, otetaan talteen ja muunnetaan sähkötehoksi. Tämä teho varastoidaan hybridiakkuun myöhempää tarvetta varten ajettaessa sähkökäyttötilassa tai kiihdytettäessä nopeasti.

12,3" multimedianäyttö

12,3" MULTIMEDIANÄYTTÖ

Erityisen suuri 12,3" multimedianäyttö tarjoaa kuljettajalle ja etumatkustajalle Remote Touch -etäohjauksen, ja useita sovelluksia voidaan käyttää myös äänikomennoilla. Jaettu laajakuvanäyttö on optimoitu kahdentyyppisten tietojen, kuten suurikokoisen kartan ja DAB-radioaseman tietojen, samanaikaiseen näyttämiseen.

Vaihteenvaihdin

VAIHTEENVAIHDIN

Vaikka kaikkia uusia GS-malleja voidaankin ajaa täysin automaattivaihteistolla, ohjauspyörään asennetuilla vaihteenvaihtimilla kuljettaja voi nopeasti vaihtaa vaihteita manuaalisesti. Tämä alkuperin Formula 1 -autoihin kehitetty teknologia tuottaa mukaansatempaavamman ajokokemuksen.

3-alueinen ilmastointi

3-ALUEINEN ILMASTOINTI

Uuden GS:n maailman ensimmäisellä nanoe®-teknologialla varustettu matkustamo on jaettu kolmeen elektronisesti ohjattuun ilmastointialueeseen. Etumatkustajat asettavat omat yksilölliset asetuksensa Remote Touch -ohjauksella tai etupaneelista, kun taas takaistuimen matkustajat voivat säätää aluettaan omasta paneelista.

Lämmitys ja tuuletus

LÄMMITYS JA TUULETUS

Nahkaverhoiluun yhdistettynä kuljettaja ja etumatkustaja voivat itsenäisesti lämmittää tai tuulettaa istumiaan. Tämä lisää ylellisyyden tunnetta ja on erityisen toivottavaa erityisesti äärimmäisissä sääolosuhteissa.

Tukevat istuimet

TUKEVAT ISTUIMET

Ammattilaisista koottu tiimi kehitti rasitusta optimaalisesti vähentävää istuinrakennetta yli 5 vuoden ajan. Säädettävä lannetuki - maailman ensimmäinen - yhdessä olka- ja sivutuen sekä perhosensiipipääntukien kanssa ovat vakiona Premier-varustetason molemmissa etuistuimissa.

Kaistavahti

KAISTAVAHTI

Takapuskuriin asennetut tutkat havaitsevat viereisten kaistojen ajoneuvot, jotka eivät näy ovipeileistä. Kun kuljettaja osoittaa vaihtavansa kaistaa ja kuolleeseen kulmaan tulee ajoneuvo, varoitussignaali annetaan vastaavassa ovipeilissä.

Edistyksellinen hybridiakku

EDISTYKSELLINEN HYBRIDIAKKU

Nikkelimetalli-hybridiakun energian hallintaa ohjataan hienostuneella ohjelmistolla. Tämä takaa akun latauksen tarpeen mukaan ajon aikana, jolloin ulkoista latausta ei koskaan tarvita. Kompakti muotoilu lisää merkittävästi tavaratilan tilavuutta.

Nahkainen ohjauspyörä

NAHKAINEN OHJAUSPYÖRÄ

Uusi 3-puolainen nahalla päällystetty ohjauspyörä on suunniteltu uutta GS:ää varten. Tämä kauniisti valmistettu ohjauspyörä sisältää äänen, näytön, puhelimen ja äänikomentojen ohjauspainikkeet peukaloiden ulottuvilla.

Digitaalinen liitettävyys

DIGITAALINEN LIITETTÄVYYS

Multimedianäyttöön voidaan synkronoida useita digitaalisia sovelluksia. Voit esimerkiksi ladata helposti älypuhelimen kaikki yhteystiedot ja selata niitä sitten näytöllä. Voit näyttää iPhone®- tai muun multimedialaitteen ja käyttää sitä eri näyttöruutujen kautta.

Liikennemerkkien tunnistus

LIIKENNEMERKKIEN TUNNISTUS

Uuden GS:n liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä (RSA) tunnistaa liikennemerkit tuulilasiin asennetulla kameralla ja antaa tietoa kuljettajalle monitoiminäytöllä. RSA tunnistaa Wienin yleissopimuksen mukaiset liikennemerkit (mukaan lukien elektroluminenssiset ja vilkkuvat merkit).

Kymmenen turvatyynyä

KYMMENEN TURVATYYNYÄ

Äärimmäisen vahvan matkustajakennon lisäksi matkustajia suojaa kymmenen antureilla ohjattua turvatyynyä. Kaikissa turvavöissä, keskimmäistä takaistuinta lukuun ottamatta, on myös esikiristäjät. Kuljettajaa ja etumatkustajaa suojaavat lisäksi kaksivaiheiset pään turvatyynyt, polviturvatyynyt ja sivuturvatyynyt. Uloimmat takaistuimet on varustettu vakiona turvatyynyillä, kun taas täyspitkät sivuturvatyynyt suojaavat matkustamon molempia sivuja. Tämä poikkeuksellisen runsas turvavarustelu kuuluu uuden GS:n vakiovarustukseen. Tämä vähentää merkittävästi tapaturmien riskiä.

EI HAKUTULOKSIA

Hakuasi vastaavia ajoneuvon ominaisuuksia ei ole. Laajenna hakua ja yritä uudelleen.

GS 300h F SPORT

Lexus GS 300h F SPORT Hybrid

HENKEÄSALPAAVA MUOTOILU

GS 300h F SPORT -mallin rohkeasta muotoilusta ja entistä dynaamisemmasta ajokokemuksesta vastaa ikonisen LFA-superauton, F-tehomallien, RC F ja GS F:n tuotantotiimi. Se saa pulssisi kiihtymään ja katseet kääntymään. Ulkopuolella uutta on leveämpi Lexus-tiimalasisäleikkö ja jarrujen jäähdytyskanavat sekä pitovoimaa parantavat aerodynaamiset rivat

Sisäpuolen urheilullisessa ohjaamossa olet osa F SPORT -malliasi. Käsin ommellut urheiluistuimet tukevat kehoasi lantiosta olkapäihin. Ergonominen urheiluohjauspyörä ja alumiinipolkimet antavat hämmästyttävän tuntuman todella nautinnollista ajoa varten.

Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota sinulle parhaan Lexus-käyttökokemuksen. Mikäli et muuta evästeasetuksia, oletamme että halua käyttää suositeltuja evästeasetuksiamme.

LUE LISÄÄ